21.09.2017/11:30

Carrefour będzie miał nową szefową ds. sprzedaży online?

Bank Boursorama, serwis online należący do Societe Generale, poinformował w środę o rezygnacji prezeski Marie Cheval, która postanowiła szukać nowych wyzwań poza grupą. Francuski dziennik Le Figaro twierdzi, że Cheval może przejść do Carrefoura jako szefowa ds. cyfryzacji i sprzedaży online.

Nowy prezes Carrefoura Alexandre Bompard pracuje nad planami strategicznymi, które pozwolą poprawić wyniki finansowe sieci – niedawno firma poinformowała, że na koniec 2017 roku zyski mogą spaść o 12 proc. Inwestorzy oczekują, że Carrefour m.in. nadgoni zaległości w cyfryzacji sprzedaży detalicznej.

Sprzedaż online staje się coraz ważniejszym i pilniejszym wyzwaniem dla detalistów. Szczególnie od chwili przejęcia sieci Whole Foods przez Amazona branża coraz większą wagę przykłada do e-commerce. Carrefour ma tu sporo do zrobienia. Według analityków firmy Bernstein w ubiegłym roku sprzedaż online odpowiadała zaledwie za 1,7 proc. całej sprzedaży żywności w Carrefourze, podczas gdy np. w Leclercu było to 8 proc.

Jeśli informacje Le Figaro potwierdzą się, sprawy cyfryzacji w Carrrefour trafią w ręce kompetentnej i doświadczonej menedżerki. Marie Cheval jest absolwentką prestiżowej ENA. Od 2002 r. pracowała jako doradca prezesa Le Poste Group, była szefem marketingu, a potem dyrektorem zarządzającym w La Banque Postale.

W 2011 Cheval dołączyła do Societe Generale, a w 2013 r. została prezesem należącego do firmy banku online Boursorama.

Sieć Carrefour odmówiła komentarza w sprawie transferu Marie Cheval.

Źródło: lefigaro.fr

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.