04.07.2021/15:25

Carrefour City – sieć wprowadza do Polski nowy format sklepu dla klientów z dużych miast

Nowy wystrój sklepu, zoptymalizowany asortyment i... stare logo. Znany z innych krajów format sklepowy Carrefour City, dedykowany wielkomiejskim lokalizacjom, zadebiutował w Polsce. Sieć - przynajmniej na razie - nie postawiła jednak kropki nad "i", bowiem nie zdecydowała się na debiut nowego szyldu, który uzupełniłby szerokie portfolio operatora i stałby w jednym rzędzie obok Carrefour Express, Carrefour Market, czy Carrefour Bio.

Carrefour City to koncept sklepowy, którego historia sięga 2009 r. Znaleźć go można przede wszystkim w rodzimej Francji (dziś działa około 860 sklepów w tym formacie), ale także w Hiszpanii, Belgii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Teraz trafił również do Polski, choć nieco "okrężną drogą".

Miesiąc temu Carrefour uruchomił "supermarket City" przy ul. Dolnej na warszawskim Mokotowie. Z kolei w ostatnich dniach sieć poinformowała o otwarciu kolejnej podobnej placówki w stolicy, tym razem przy ul. Anny German. Carrefour określa oba wspomniane sklepy mianem "konceptu City", choć szyld Carrefour City na nich nie zawisł.

- Nowy koncept Carrefour City to odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów w dużych miastach, transformację pokoleniową oraz najnowsze trendy zakupowe. Wykorzystujemy w nim najlepsze rozwiązania formatów miejskich, dodając nowe elementy ważne dla naszych klientów w dużych miastach - podkreśla biuro prasowe sieci w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl. - Realizując założenia strategii Act for Food stawiamy na zdrową żywność, a także ekologię oraz cyfryzację. Jednocześnie nowy koncept Carrefour City to sklep dla wszystkich z dużą ofertą tradycyjnego asortymentu - dodaje firma.

Zapytaliśmy polski oddział sieci, czy polskie sklepy City to testy nowego formatu i czy szyld Carrefour City prędzej czy później pojawi się na sklepach (zamiast Carrefour Market czy Carrefour Express), powiększając tym samym portfolio grupy w naszym kraju. Sieć nie odpowiedziała na to pytanie.

Carrefour nie zdradził także, jak wyglądają plany otwarć sklepów w koncepcie City w Polsce na 2021 r. Biuro prasowe sieci przekazało nam jednak odrobinę więcej informacji na temat wyróżników sklepu, w tym asortymentu dedykowanego wielkomiejskim klientom.

Firma wskazała, że sklep w Warszawie przy ul. Anny German oferuje lokalne produkty od piekarza i rolnika, a także bardzo szeroką ofertę produktów ekologicznych, bezmięsnych i pod marką własną Carrefour. "To pierwszy supermarket na rynku, w którym klienci mogą wybierać ponad 1100 certyfikowanych, zdrowych produktów świeżych i suchych, w tym ponad 250 produktów bezglutenowych i ponad 100 produktów bez laktozy", tłumaczy Carrefour. I dodaje, że na klientów czeka także ponad 200 certyfikowanych produktów kuchni wegańskiej i wegetariańskiej, w tym produkty świeże, "których w dużej dystrybucji nie ma nikt na rynku".

W sklepie Carrefour City pojawił się także sushi market, w którym codziennie produkowane jest sushi i inne dania kuchni azjatyckie. W sklepie znalazły się także świeże produkty bio i wege na wagę, wędliny bezglutenowe oraz dostarczane codziennie ryby i wędliny z wędzarni Carrefour.

- W sklepie dostępne są także wędliny od tradycyjnego dostawcy wytwarzane w Borach Tucholskich, strefa produktów „prosto z pola” - od lokalnego rolnika, kuchnie świata: ponad 800 produktów z różnych krajów, a także strefa żywności i napojów dla osób uprawiających sport oraz strefa napojów bez cukru. Przygotowaliśmy również 1000 produktów w obniżonych cenach, oznaczonych specjalną, żółtą etykietą - tłumaczy Carrefour.

- Sklep cechuje wystrój i rozwiązania w duchu dbania o środowisko. Postawiliśmy na ekologiczne dekoracje i energooszczędne urządzenia sklepowe. Staramy się ograniczać do minimum użycie plastiku, dlatego zrezygnowaliśmy z jednorazowych torebek, tzw. zrywek, na działach produktów świeżych. Promujemy torby wielokrotnego użytku, np. warzywa czy pieczywo klienci mogą pakować do własnych torebek. Przy kasach dostępny jest także specjalny wózek na torby wielorazowe. Jak w każdym z hiper- i supermarketów Carrefour przyjmujemy wszystkie butelki zwrotne bez paragonu. Z myślą o środowisku do minimum ograniczyliśmy druk katalogów i zachęcamy do używania aplikacji mobilnej - przekazało biuro prasowe Carrefour Polska.

W sklepie zainstalowane zostały kasy samoobsługowe. Klienci mogą również zrobić zakupy w modelu scan & go.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • mASAkiera 08.07.2021

    Serio nawet nie umieją zdjęć obrócić ? ;D

  • Amman 07.07.2021

    Niech zrobią jeszcze 10 "konceptów" praktycznie nie różniących się od siebie niczym poza detalami. Nie ma to jak rozdrabniać markę.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także