12.01.2018/13:37

Carrefour nawiązuje partnerstwo strategiczne z platformą internetowej sprzedaży prywatnej Showroomprivé

Francuski detalista ogłosił podpisaniu umowy strategicznego partnerstwa z firmą Showroomprivé, drugą co do wielkości w Europie platformą sprzedaży prywatnej – specjalizującą się w sprzedaży odzieży wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników serwisu. Obie firmy chcą rozwijać ofertę omnichannel, współpracując w zakresie sprzedaży, marketingu, logistyki i wymiany danych.

Carrefour zakupił 17 proc. akcji Showroomprivé od Conforamy, spółki zależnej grupy Steinhoff, jednocześnie podpisując umowę o partnerstwie strategicznym z firmą specjalizującą się w sprzedaży prywatnej odzieży i artykułów modowych.

– Ta umowa współpracy jest dużym krokiem na drodze do przyspieszenia naszej strategii cyfrowej, w ujęciu omnichannel. Umożliwi ona firmie Carrefour wejście na rynek prywatnej sprzedaży i pozwoli nam wzmocnić ofertę handlową. Jestem przekonany o wysokiej jakości zarządzania firmą Showroomprivé, a także o dużym potencjale kryjącym się we współpracy operacyjnej pomiędzy obiema grupami – zadeklarował Alexandre Bompard, CEO grupy Carrefour.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z nawiązania współpracy z Carrefourem. Dzięki niemu stajemy się partnerami jednego z największych detalistów świata i będziemy mogli kontynuować rozwój naszej oferty w formule omnichannel – wtórował mu Thierry Petit and David Dayan, współzałożyciel Showroomprivé.

Inwestycja Carrefoura będzie miała formę pozarynkowej akwizycji pakietu akcji o łącznej wartości ok. 79 mln euro. Detalista będzie mógł w ciągu 18 miesięcy od transakcji zgłosić do Conforamy gotowość całkowitego przejęcia Showroomprivé.

Transakcja musi jeszcze uzyskać decyzję francuskiego urzędu Autorité des Marchés Financiers, zwalniającą Carrefour z obowiązku złożenia oferty publicznej.

Showroomprive.com to innowacyjna firma działająca w branży prywatnej sprzedaży online za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz platformy internetowej. Ma w ofercie towary blisko 2 tys. producentów oraz 28 mln zarejestrowanych użytkowników we Francji i ośmiu innych krajach europejskich. Od startu w 2006 r. firma może się pochwalić szybkim i zyskownym rozwojem. W 2016 r. odnotowała obroty rzędu 750 mln euro, co odpowiada sprzedaży netto o wartości 540 mln euro. To wzrost 0 22 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Firma zatrudnia niespełna tysiąc osób.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.