13.04.2017/12:07

Carrefour notuje w Polsce wzrost sprzedaży LfL

Grupa Carrefour opublikowała wyniki finansowe za I kw. roku finansowego 2017. Sprzedaż sieci wzrosła o 6,2 proc. do 21,3 mld euro. Władze grupy podkreślają mocny wzrost sprzedaży LfL w Polsce oraz Rumunii.

Sprzedaż Grupy Carrefour na rynku francuskim wzrosła o 0,8 proc. do 9,4 mld euro, przy wzroście sprzedaży LfL o 0,5 proc. Gdy popatrzymy na formaty sklepów, najgorzej poradziły sobie hipermarkety (spadek o 0,8 proc.), lepiej wypadły supermarkety (wzrost 1,1 proc.) zaś najlepiej pozostałe formaty (m.in. sklepy convenience i e-commerce) które zanotowały wzrost o 5,5 proc.

Sprzedaż na pozostałych rynkach Europy wzrosła w sklepach Carrefoura o 3,6 proc. do 5,38 mld euro, przy wzroście LfL o 0,9 proc. Doskonale wypadła Hiszpania ze wzrostem sięgającym 4,3 proc., a najsłabiej Belgia gdzie Carrefour zanotował 2,7 proc. spadek sprzedaży. Władze Grupy Carrefour podkreśliły silny wzrost sprzedaży LfL na rynku polskim i rumuńskim. Niestety firma nie podała, żadnych dokładnych danych na ten temat.

Potężne wzrosty Grupa Carrefour zanotowała na rynkach Ameryki Południowej, gdzie sprzedaż wzrosła o prawie 31 proc. do 4,5 mld euro, przy wzroście LfL o 7,8 proc. Tylko na rynku brazylijskim sprzedaż wzrosła o astronomiczne 37,6 proc.  do 3,666 mld euro (zaś sprzedaż LfL wzrosła 5,6 proc.). Władze grupy podkreśliły, że wzrost został odnotowany w trudnych warunkach gospodarczych i podkreśliły, że jest on wynikiem rozwoju modelu multiformatowego.

Znacznie gorzej sytuacja wygląda na rynkach azjatyckich gdzie francuski operator zanotowała ponad 4-proc. spadek sprzedaży (LfL spadł o 4 proc.) do 1,98 mld euro. Miały na to wpływ fatalne wyniki w Chinach, gdzie spółka zanotowała spadek sprzedaży o 8,6 proc.

Grupa Carrefour posiada blisko 12 000 sklepów w ponad 30 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.