30.11.2016/12:03

Carrefour otwiera cyfrowy hipermarket przyszłości - analiza projektu

Carrefour uruchomił w Poznaniu swój „cyfrowy” hipermarket. Ten sklep redefiniuje sprzedaż na wielkich powierzchniach, ale także pierwszy raz na tak dużą skalę wykorzystuje nowe technologie i Internet do ułatwienia i uprzyjemnienia zakupów klientom. Ten hipermarket jest rezultatem nowej strategii handlowej firmy w Polsce.

Elektroniczny sommelier doradzający przy wyborze wina, elektroniczne lustro pomagające dobrać odpowiednią odzież i dodatki, interaktywne kioski ułatwiające zamówić towar przez internet, ale także pozwalające dowiedzieć się więcej o dostępnych na półkach sklepów produktach, to tylko niektóre udogodnienia dla klientów w nowym hipermarkecie Carrefour, który działa od października w multifunkcjonalnym centrum handlowym Posnania w Poznaniu. Carrefour musiał swój nowy sklep wkomponować w koncepcję centrum handlowego, dlatego zdecydował się na zupełnie nowy układ wewnętrzny sklepu i bardzo mocne akcenty położył na technologie, a także usługi mające ułatwić i uprzyjemnić zakupy.

Nowe podejście do wielkich powierzchni jest także ważnym sygnałem, w jakim kierunku w przyszłości będą rozwijać się hipermarkety, próbując utrzymać swoją pozycję na rynku detalicznym. Być może przykład nowego poznańskiego Carrefoura to ważny sygnał, który oznacza przejście tego formatu z defensywy do rynkowej ofensywy. – Nasz poznański sklep, a także kolejne otwierane hipermarkety pokazują, że hipermarkety ciągle żyją - mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

- Opracowując nasz nowy hipermarket w Posnanii skupiliśmy się na tym, aby przygotować pierwszy koncept w Polsce, który eksponuje przyjemność płynącą z dokonywania zakupów w sklepach Carrefour. Dlatego nasz sklep wyróżnia się nowoczesnym wyglądem i inspirującymi światami zakupów – wyjaśnia szef Carrefoura.

I dodaje: – Naszą ambicją jest stać się rynkowym liderem w kategorii produktów świeżych. W tym celu stale rozbudowujemy naszą ofertę i reagujemy na potrzeby klientów. Postanowiliśmy również wzmocnić innowacyjne, digitalowe kanały kontaktu z klientami, a także zaoferować więcej różnorodnych produktów modowych. Jako współinwestorowi i właścicielowi części budynku, na której znajduje się nasz hipermarket, zależy nam na jak najwyższej jakości oferty i usług. Użytkownicy aplikacji mobilnej „Mój Carrefour” będą mogli skorzystać z kuponów rabatowych na wybrane produkty.

Nowy koncept sklepu

Hipermarket w Poznaniu to 86. sklep Carrefoura w tym formacie w Polsce. Placówka ma powierzchnię 7,5 tys. mkw. i jest przykładem realizacji nowej strategii handlowej firmy. Hipermarket to nowoczesne rozwiązania i kompleksowa oferta, zarówno produktów świeżych, jak i lokalnych. Hipermarket został podzielony zgodnie z koncepcją tak zwanych światów: Aleja Mody, Zakupów codziennych oraz Produktów Tradycyjnych. Nowatorski, butikowy układ sklepu, innowacyjne minikoncepty oraz digitalizacja wpływają na komfort i przyjemność zakupów, a różnorodne i precyzyjnie wyselekcjonowane produkty dopasowane są do potrzeb współczesnego konsumenta. Przestrzeń jest bardziej przyjazna, a poruszanie po niej bardziej intuicyjne. Dzięki temu nowy sklep klimatem bardziej przypomina ulicę handlową niż tradycyjny hipermarket.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Pytanie 05.12.2016

    Tak teraz będą wygląda hipermarkety Carrefoura, czy może ten jeden stanowi wyjątek?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.