Carrefour podnosi poprzeczkę. Sieć chce otworzyć 3 tys. sklepów convenience do 2022 r.
Francuski detalista stawia na szybki rozwój kanału convenience. Carrefour zrewidował swoje wcześniejsze plany i zamiast 2 tys., chce do końca 2022 r. otworzyć aż 3 tys. nowych sklepów. Sieć stawia też na rozwój biznesu cash&carry oraz e-commerce – raport Edge by Ascential.
Sprzedaż sieci Carrefour w skali globalnej wciąż generują głównie hipermarkety. Według wyliczeń firmy Edge, w latach 2018-2023 zwiększą one sprzedaż z 63 do 73 mld USD, jednak udział tego formatu w sprzedaży ogółem spadnie w tym okresie z 57 proc. do 53 proc. Stanie się tak głównie za sprawą rozwoju formatu convenience oraz cash&carry.
Udział sprzedaży kanału convenience w sprzedaży ogółem wzrośnie do 10 proc. Carrefour przyspiesza ekspansję tego formatu i, zamiast planowanych wcześniej 2 tys. nowych placówek, uruchomi 3 tys. sklepów do końca 2022 r. Dzięki temu – według szacunków Edge – w latach 2018-2023 należy oczekiwać średniego rocznego wzrostu sprzedaży CAGR w wysokości 10,5 proc.
Popularna w Brazylii sieć cash&carry Atacadao wygenerowała w ubiegłym roku ok. 10 mld dolarów przychodu. W skali globalnej sieci cash&carry odpowiadały za 10 proc. przychodów ogółem Grupy Carrefour. W 2023 r., według szacunków Edge, będzie to już 12 proc. Najważniejszy baner w tym formacie to brazylijska Atacadao – na rok 2019 planowane jest uruchomienie 20 nowych placówek tej sieci – ale oprócz tego we Francji testowany jest format Promocash, a w Polsce, Hiszpanii i Włoszech sieć eksperymentuje z konceptem Supeco.
Kolejnym motorem wzrostu ma być dla Grupy Carrefour e-commerce. W tym kanale sprzedaż żywności ma w 2022 r. osiągnąć wartość 5 mld euro. Obecnie cała sprzedaż online grupy stanowi 2,4 proc. przychodów ogółem, a w 2023 r. ma to być 4,1 proc.
Carrefour działa online w 11 krajach, w tym w Polsce, jednak aż 72 proc. sprzedaży e-commerce generowane jest we Francji. Największy dział – oparty o punkty odbioru zamówień Drive – wypracował w 2018 r. sprzedaż blisko 800 mln dolarów. Drugi pod tym względem był francuski system oparty o dostawy do domu, ze sprzedażą rzędu 615 mln dolarów.
Źródło: Edge By Ascential, Retailer Planning Snapshot, Carrefour, April 2019
1 komentarz
-
11.06.2019
Zapraszamy do Słupna i Wyszogrodu !!!
12