Carrefour poprawia komunikację z dostawcami. Sieć wprowadza GDSN
W ostatnich miesiącach sieć Carrefour przeprowadziła setki testów związanych z wdrożeniem rozwiązań opartych na wymianie danych za pomocą GDSN (ang. Global Data Synchronization Network) sieci współpracujących ze sobą katalogów elektronicznych
Wszystkie testy zakończyły się pomyślnie i z końcem września pierwszy dostawca rozpoczął regularną wymianę danych produktowych w sesji elektronicznej. Obecnie kolejni dostawcy Carrefour otrzymują z działu handlowego informację o możliwości dołączenia do GDSN.
GDSN oprócz tego, że zapewnia poprawność przesyłanych danych, znacząco ułatwia utrzymywanie relacji pomiędzy kupcami po stronie sieci oraz po stronie dostawcy. Katalogi gromadzą, przechowują dane o produktach oraz udostępniają je zarejestrowanym odbiorcom w uzgodnionym formacie. Wszelkie zmiany w karcie produktu dokonywane przez dostawcę lub odbiorcę są praktycznie od razu widoczne i dostępne dla użytkowników GDSN.
W planach Carrefour na najbliższe miesiące jest również wykorzystanie możliwości uzyskiwania danych produktowych przez GDSN do rozwoju e-commerce sieci. Sklep internetowy Carrefour to obecnie jeden z najważniejszych projektów firmy. Pod koniec października Carrefour ogłosił rozszerzenie swojej oferty produktów dostępnych online o artykuły spożywcze. Jest to kolejny krok do budowania silnej multikanałowej i multiformatowej oferty sprzedaży Carrefour w Polsce.
Każdy producent, który chciałby zmienić sposób komunikacji z siecią Carrefour i zamienić karty produktowe excel na nowoczesny katalog GDSN musi nawiązać współpracę z firmą, która posiada certyfikowany katalog. Współpraca z taką firmą zapewnia wysoki, jednolity standard komunikacji.
12