29.02.2016/15:31
Carrefour przejmuje 36 kompaktowych hipermarketów
Francuski Carrefour przejął 36 zlokalizowanych w Hiszpanii kompaktowych hipermarketów od miejscowej sieci Eroski - poinformowała firma. Dzięki tej transakcji, której wartość nie została ujawniona, Carrefour pojawi się w 27 nowych miastach w tym kraju.
Średnia powierzchnia sprzedaży w przejętych sklepach to około 6,5 tys. mkw., czyli o 2 tys. mkw. mniej, niż wynosi przeciętna powierzchnia sprzedaży reszty hipermarketów Carrefoura w Hiszpanii. Jak zauważa Planet Retail, pozwala to wysnuć wnioski na temat strategii rozwoju firmy Carrefour w tym kraju. Francuska sieć najwyraźniej dostrzega spory potencjał do wzrostu formatu kompaktowego hipermarketu.
Z prognoz Planet Retail wynika, że hipermarkety w Hiszpanii do roku 2020 będą zwiększały swoją sprzedaż o mniej, niż 1,5 proc. rocznie. Z kolei supermarkety mogą liczyć nawet na wzrosty większe, niż 5 proc. rocznie. Kompaktowy hipermarket to format pośredni między super-, a hipermarketem.
Czytaj więcej na Planet Retail.
0 komentarzy
Najnowsze z serwisu
13