07.02.2019/10:56

Carrefour przeprowadzi w 2019 r. głęboką restrukturyzację swoich francuskich hipermarketów

Francuski detalista ogłosił w ostatni piątek plan głębokiej restrukturyzacji swoich placówek wielkopowierzchniowych we Francji. Odpowiadają one za blisko 25 proc. przychodów sieci, jednak są mało produktywne i zaniżają zyski. Plany firmy budzą obawy związkowców, ponieważ mogą oznaczać zwolnienia dużej liczby pracowników.

Na 2019 r. Carrefour zaplanował m.in. dalszą redukcję powierzchni przeznaczonych na artykuły przemysłowe, których sprzedaż chce przekierować do kanału e-commerce. Niektóre grupy asortymentowe, takie jak biżuteria, mają zostać całkowicie wycofane z oferty stacjonarnej. Natomiast znacznie rozszerzona będzie oferta żywności świeżej i organicznej.

Planowane jest rozwijanie w oparciu o hipermarkety sieci punktów odbioru zamówień online. Powstanie osiem nowych punktów, a 67 zostanie powiększonych. Do końca roku sieć punktów click&collect, zlokalizowanych w hipermarketach, ma liczyć 90 placówek – łącznie Carrefour będzie ich miał ok. 230.

W 2018 r. detalista oddał pięć hipermarketów w zarządzanie franczyzowe. W 2019 r. ma przekazać franczyzobiorcom kolejnych 10 sklepów wielkopowierzchniowych.

Ponadto, planowana jest redukcja personelu kierowniczego, który zdaniem centrali w wielu sklepach jest zbyt liczny.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.