Carrefour rozwija sieć sklepów na stacjach paliw
Obecnie Carrefour ma 82 sklepy na stacjach paliw mniejszych operatorów działających w na tym rynku. Gdy spojrzymy na podpisane umowy i tempo rozwoju projektu, to w 2021 r. francuski operator może mieć znacznie ponad 100 sklepów na stacjach.
Jak przypomina „Puls Biznesu” w ubiegłym roku Carrefour podpisał umowę o współpracy z koncernem Total, który na koniec III kw. br. miał w Polsce 42 stacje. Krzysztof Łagowski, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska zapewnia, że sieć widzi ogromny potencjał do rozwoju w tym sektorze jest otwarta na współpracę ze wszystkimi, zarówno z największymi koncernami, jak i lokalnymi sieciami i stacjami rodzinnymi.
Jednocześnie – jak pisał już portal wiadomoscihandlowe.pl - Carrefour bardzo mocno postawił na współpracę z niewielkimi lokalnymi operatorami stacji paliw. To otwiera przed siecią potężny rynek, ponieważ ok połowa z działających na rynku punktów tankowania (przy których działają sklepy w rożnych formatach), to punkty należące do niewielkich, lokalnych operatorów lub niezależnych właścicieli stacji. Z tego typu podmiotami rozmowy są znacznie łatwiejsze i dają szanse na lepsze i bardziej profitowe warunki kooperacji, a także dodatkowe zwiększenie wolumenów produktów dystrybuowanych przez sieć Carrefour.
12