Carrefour rusza ze zwolnieniami. Obejmą nie tylko Francję, lecz wszystkie kraje
Carrefour Belgia realizuje zapowiedzi Alexandre Bomparda i rozpoczyna weryfikację wydajności swoich 44 hipermarketów. Trzy placówki zostaną zredukowane do formuły supermarketów, dwa kolejne będą zmniejszone, choć zachowają status hipermarketów. Strukturalnie niewydajne placówki w Genk i Belle-Île in Angleur zostaną zamknięte – informuje Retail Detail.
Firma zamierza także uprościć i poddać cyfryzacji funkcjonowanie biura głównego, ponadto będzie poszukiwać sposobów na zwiększenie produktywności oraz definiować obszary inwestycji. Na skutek restrukturyzacji pracę może stracić nawet ponad 1,2 tys. osób – ponad tysiąc pracowników hipermarketów oraz ok. 180 pracowników centrali Carrefour Belgium – wylicza Retail Detail.
Inne formaty sklepów będą się miały w Belgii znacznie lepiej. Na obecnym etapie nie ma planów restrukturyzacji sieci 443 supermarketów Carrefour Market oraz 296 sklepów convenience Carrefour Express. Przeciwnie, otwartych zostanie 30 nowych supermarketów i sklepów convenience. Ponadto do końca 2018 r. na bazie sklepów stacjonarnych ma powstać 70 nowych punktów odbioru zamówień e-commerce – czytamy w serwisie Retail Detail.
Przypomnijmy: Alexandre Bompard, prezes Grupy Carrefour, ogłosił we wtorek wielki plan rozwoju detalisty do 2022 r. Firma planuje wielomiliardowe inwestycje w rozwiązania digitalowe, e-grocery i sklepy convenience. Już za cztery lata Carrefour zamierza osiągać rocznie 5 mld euro przychodu ze sprzedaży żywności przez internet (na poziomie całej grupy). Ważnym elementem strategii "Carrefour 2022" będzie także wielkie cięcie kosztów – firma zamierza redukować poziom zatrudnienia w krajowych centralach, w tym również w Polsce.
– Plan transformacji Carrefour 2022 zakłada obniżenie kosztów operacyjnych o 2 mld euro w skali Grupy. Ta kwota oznacza oszczędności zrównoważone, które jesteśmy w stanie realnie wypracować, bez obniżania jakości funkcjonowania naszych sklepów i jakości obsługi klientów – wyjaśniał CEO Grupy Carrefour. – Musimy zrezygnować z inwestycji w potężne programy modernizacji placówek, które nie są rentowne i które nie mają potencjału do wzrostów. Musimy zaprzestać zwiększania powierzchni sprzedaży wyłącznie w celu zwiększania udziałów w rynku, jeśli nie wiąże się to ze zwiększaniem zysków. Nasze inwestycje muszą być produktywne, powinny zmierzać do standaryzacji sklepów i lepszego wykorzystania ich powierzchni.
Czytaj także:
Grupa Carrefour ogłasza strategię rozwoju do 2022 r.
1 komentarz
-
26.09.2020
A ceny z kosmosu panie prezesie to Europa środkowa nie zachodnia
4