25.11.2018/20:02

Carrefour wprowadza sklepy Media Markt do swoich hipermarketów [GALERIA / TYLKO U NAS]

Warto wspomnieć, że Carrefour już w 2011 r. testował w Polsce podobne rozwiązania. Wtedy w na terenie hipermarketu Carrefour działającego w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia ruszyła restauracja Mc’Donalds. W roku 2016 (po wygaśnięciu umowy najmu) fast food zniknął z hipermarketu, a plany związane z uruchomieniem podobnego konceptu w hipermarkecie na Targówku nie zostały zrealizowane.

W tamtym czasie uruchomienie tak dużej restauracji na terenie sali sprzedaży wewnątrz sklepu było całkowitą nowością. Pionierskie rozwiązanie miało zachęcić klientów, by pozostali w sklepie na dłużej i pomóc detaliście rozwiązać problem zagospodarowania potężnej powierzchni hipermarketu. Doświadczenie Carrefoura może sygnalizować, że wprowadzanie do hipermarketów zewnętrznego operatora gastronomicznego, także pozostaje sprawą otwartą.

Pewną rzeczą jest to, że Carrefour tak jak Auchan, Tesco, czy E.Leclerc będzie musiał poradzić sobie z „kryzysem” hipermarketów i próbą zdefiniowania roli hipermarketu w nowym otoczeniu technologicznym, konsumenckim, konkurencyjnym i gospodarczym. Warto zaznaczyć, że potężna powierzchnia i związane z nią koszty, to tylko jeden z problemów tego formatu sklepów.

Obecnie, patrząc na zmiany wprowadzane w ramach ostatniej fali modernizacji francuski operator radzi sobie nieźle, a „hipery” Carrefoura są forpocztą zmian w dużych formatach w polskim handlu. Co ciekawe, hipermarkety stały się rynkowym trendseterem zmian w obszarze transformacji cyfrowej i rozwoju e-commerce.

Przypomnijmy, że konkurent Carrefoura w Polsce, sieć Tesco na rynku węgierskim współpracuje w podobny sposób z sieciami Media Markt i H&M, a w Polsce z TK Maxx. Dwa lata temu Kevin Tindall, Chief Operating Officer, Tesco Europa Centralna mówił w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl:

- Dla sklepów wielkopowierzchniowych zawsze było wyzwaniem jak najlepsze wykorzystanie ogromnej powierzchni handlowej jaką dysponują. Najemcy tacy jak Media Markt, H&M czy TK Maxx pozwalają nie tylko uczynić nasz główny biznes bardziej wydajnym. Dzięki nim obiekty Tesco oferują konsumentom wyjątkowe okazje oraz lepsze doświadczenia zakupowe. Przede wszystkim zatem myślę o nowych możliwościach jakie możemy zaoferować swoim klientom - mówił Kevin Tindall.

KLIKNIJ I PRZECZYTAJ PEŁNĄ ROZMOWĘ Z PRZEDSTAWICIELEM SIECI TESCO: Kevin Tindall, COO Tesco PLC: Hipermarkety są naszym znakiem rozpoznawczym

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.