09.03.2017/10:51

Carrefour wprowadzi do Polski koncept Marketplace

Carrefour przygotowuje się do uruchomienia w Polsce konceptu Marketplace. Internetowa platforma wspomagająca producentów we wprowadzaniu produktów do sprzedaży wystartuje w naszym kraju jeszcze w tym roku.

Carrefour Marketplace to "internetowy targ" - usługa pozwalająca producentom żywności i innych wyrobów sprzedawać produkty za pośrednictwem strony internetowej Carrefoura. Francuska grupa dzieli się z użytkownikami Marketplace swoim know-how, daje łatwy dostęp do licznej grupy klientów oraz wspiera sprzedaż.

Pieniądze zarobione dzięki sprzedaży przez Marketplace wypłacane są przez Carrefoura użytkownikom platformy dwa razy w miesiącu. Osiągnięcie celów sprzedażowych nagradzane jest premiami. Wprowadzenie produktu do sprzedaży za pośrednictwem Marketplace może z czasem przerodzić się w głębszą współpracę z Carrefourem - przykładowo, docelowo produkty trafić mogą do hipermarketów sieci.

Koncept Carrefour Marketplace dotychczas obecny był jedynie w rodzimej dla sieci Carrefour Francji, oraz w Hiszpanii i Brazylii. Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia go w Polsce, Belgii i Rumunii.

Plany wystartowania w Polsce z konceptem Marketplace pokazują, że francuska sieć wierzy w potencjał polskiego rynku e-commerce. To także kolejny dowód na to, iż zmieniło się podejście firmy do rozwoju internetowego biznesu w naszym kraju. Przypomnijmy, Carrefour jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie miał w Polsce swojego sklepu internetowego. Sklep eCarrefour.pl wystartował w 2015 r. i początkowo obejmował tylko asortyment przemysłowy. Żywność do e-sklepu sieci wprowadzono na jesieni minionego roku. W międzyczasie stopniowo rozwijano dostępność eCarrefour.pl o kolejne miasta.

Po wprowadzeniu usługi Marketplace Polska stanie się trzecim krajem, w którym Carrefour obecny będzie w internecie w pełnym spektrum: z ofertą przemysłową, ofertą spożywczą, odbiorem w modelu click&collect oraz właśnie z Marketplace. Na chwilę obecną są to cztery filary działalności internetowej Carrefoura.

Jak podkreśla prezes Grupy Carrefour Georges Plassat, rozwój e-commerce to aktualnie jeden z priorytetów francuskiej firmy. Carrefour liczy na to, że do 2020 r. przychody grupy z tego segmentu działalności wzrosną z 1,2 mld euro (2016 r.) do 4 mld euro.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Karol 10.03.2017

    Podobne rozwiązania dla klientów indywidualnych już funkcjonują w Polsce np. lokalnyrolnik.pl. Ciekawe jak Carrefour rozwiąże kwestię logistyki, która przy niewielkich zakupach indywidualnych jest kluczowa. Ciekawsze jest za to, że marketplacy - targi z ofertami różnych sprzedających z ofertami hurtowymi dla podmiotów gospodarczych już funkcjonuje na polskim rynku pozyskując kolejnych lojalnych klientów.

  • kerfur 09.03.2017

    ładne wózki

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.