11.06.2020/11:37

Carrefour z nową strategią zrównoważonego rozwoju. Sieć będzie mocniej ograniczać emisję CO2

Do 2030 r. Grupa Carrefour chce zmniejszyć emisję CO2 pochodzącą z produktów sprzedawanych w sklepach o 30 procent. Nacisk ma zostać położony na warzywne alternatywy, lokalne produkty oraz zrównoważone podejście do kwestii opakowań. Detalista wyznaczył sobie także nowe cele jeżeli chodzi o ograniczenie emisji dwutlenku węgla pochodzącej z działalności sklepów.  

O sprawie pisze portal retaildetail.eu. Carrefour osiąga wcześniej sformułowane cele klimatyczne szybciej niż planowano. Detalista wyznaczył sobie za cel zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w swoich sklepach i transporcie o 40 proc. do 2025 r. oraz o 70 proc. w 2050 r. – w porównaniu do 2010 roku. Tymczasem okazuje się, że firma już w 2019 roku osiągnęła wskaźnik ograniczenia emisji i 39 proc.

W związku z tym Carrefour wyznaczył sobie nowe cele. Emisja CO2 w przypadku sklepów musi zostać zmniejszona o 30 proc. do 2030 r. oraz o 55 proc. do 2040 r. w porównaniu ze stanem z 2019 roku. Dlatego dla każdego sklepu Carrefour opracował plan efektywności energetycznej, który zakłada m.in. wymianę czynników chłodniczych i instalowanie są paneli słonecznych. Transport ma być bardziej zrównoważony poprzez optymalizację logistyki i stosowanie biometanu jako alternatywy dla oleju napędowego.

Ponadto Carrefour chce zmniejszyć emisję dwutlenku węgla z produktów sprzedawanych w swoich sklepach o 30 proc. do 2030 r. Oznacza to redukcję o 20 megaton CO2. Aby osiągnąć ten cel,  detalista chce oferować więcej alternatywnych warzyw i produktów lokalnych w ścisłej współpracy z dostawcami. Carrefour chce również znacznie ograniczyć zużycie opakowań i plastiku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.