30.05.2021/14:28

Carrefour z nowym pomysłem na click&collect. Rozwinie stacje odbioru Pickup Drive z szeroką ofertą usług

Sieć Carrefour nawiązała we Francji współpracę ze spółką Pickup należącą do La Poste. Celem jest rozwijanie ogólnokrajowej sieci stacjonarnych punktów odbioru zamówień internetowych - w tym żywności i produktów non-food - ale także pozwalających na nadawanie i odbiór paczek w tym samym miejscu. Pierwszy punkt Pickup Drive stworzony w partnerstwie z Carrefourem ruszył w środę 26 maja w 19. dzielnicy Paryża.

Carrefour już od 2018 r. rozwija dość banalny w swoich założeniach koncept Drive Pieton. Wbrew sugestii zawartej w nazwie, nie są to punkty odbioru dedykowane zmotoryzowanym klientom, lecz osobom poruszającym się pieszo. W punktach Drive Pieton można odebrać zamówienia z e-sklepu Carrefoura. Oferta dodatkowych usług była jednak mocno ograniczona.

W rodzimej Francji Carrefour ma już około 100 tego typu lokalizacji, a podobne koncepty rozwijają także konkurencyjne sieci, m.in. E.Leclerc i Auchan. Francuscy detaliści wierzą, że taki model dokonywania zakupów może zrewolucjonizować centra miast.

Teraz Carrefour chce przyspieszyć rozwój w tym obszarze i w związku z tym nawiązał współpracę z La Poste i jej spółką zależną Pickup. To operator, który od ponad 20 lat samodzielnie inwestował w punkty, w których klienci mogli nadawać i odbierać paczki. Firmie najwyraźniej zależało na tym, aby jeszcze wzbogacić ofertę usług dostępnych na miejscu, stąd sojusz z Carrefourem wydaje się racjonalny. Tym samym klienci pod jednym dachem będą mogli zrobić jeszcze więcej rzeczy.

W punkcie Pickup Drive będzie można odbierać zamówienia z e-sklepu Carrefoura (15 tys. dostępnych artykułów spożywczych), odebrać paczki e-commerce (Colissimo, Chronopost, DPD France) zamówione z jednego z 8 tys. sklepów internetowych, wysłać paczki do innego punktu odbioru (usługa Shop2Shop firmy Chronopost), a także zwrócić towary kupione przez internet.

Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawcza Grupy Carrefour ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej, zapowiada, że współpraca z Pickup "pomoże przyspieszyć wdrażanie usługi dla pieszych w całym kraju". - Będziemy mogli skorzystać z doświadczenia Pickup w zarządzaniu usługami odbioru e-zamówień w centrach miast - wskazuje menedżerka.

Zakupy w punktach Carrefour i La Post - nazwanych Pickup Drive, ale prezentujących także logo Carrefour Drive Pieton - odbierać będzie można już w dniu złożenia zamówienia. W planach jest uruchomienie co najmniej kilkudziesięciu takich punktów w największych miastach we Francji. Pierwszy punkt Pickup Drive, uruchomiony w Paryżu, będzie dostępny dla klientów przez sześć dni w tygodniu.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także