09.03.2017/11:50

Carrefour z solidnym wzrostem sprzedaży. Sieć zapowiada kolejne inwestycje

Carrefour opublikował wyniki finansowe za 2016 r. Firma wypracowała przychody netto 76,6 mld euro, co oznacza wzrost o 2,7%. Firma konsekwentnie realizuje swoją strategię multi-format, przyspieszając otwieranie kolejnych placówek. Polska na tym polu należy do czołówki.

Sprzedaż netto po cenach stałych wzrosła o 2,7% i wyniosła 76,6 mld euro. Zysk EBITDA wyniósł 3.886 mln euro. Przychody brutto wzrosły o 3,3% w cenach stałych, bez uwzględnienia sprzedaży paliw. Sprzedaż rosła zarówno w Europie, jak i na innych rynkach.

W 2016 r. sieć uruchomiła 871 nowych placówek. We wszystkich krajach wdrażane były systemy e-commerce – strony internetowe i aplikacje mobilne, z ofertą zarówno żywności, jak i non-food. Inwestycje w placówki stacjonarne spowodowały przeniesienie środka ciężkości sieci w kierunku formatów convenience. Przyspieszenie w inwestycjach szczególnie wyraźne było w Brazylii, Hiszpanii, Polsce i Chinach.

Ważnym czynnikiem rozwojowym była dla francuskiej firmy ewolucja w stronę omnichannel. Dzięki wzajemnemu uzupełnianiu się multiformatowej sieci fizycznych sklepów z formatem e-commerce i m-commerce Carrefour stara się budować silne więzi z konsumentami. We Francji klienci, którzy dokonują zakupów w kilku formatach placówek sieci stanowią już ponad połowę ogólnej liczby klientów i odpowiadają za dwie trzecie całości sprzedaży.

– Carrefour kończy rok 2016 jako firma silniejsza niż rok wcześniej. Piąty kolejny rok z rzaędu rośnie sprzedaż, co świadczy o skuteczności naszego modelu multiformat i omnichannel. W roku 2017 będziemy rozwijać wszystkie nasze formaty, a także e-commerce, aby wzmacniać więzi z klientami. Carrefour w handlu detalicznym żywnością staje się punktem odniesienia dla innych, wyprzedza trendy i otwiera sobie w ten sposób nowe ścieżki rozwoju i wzrostu. Innowacyjność, dążenie do perfekcji operacyjnej oraz ścisła dyscyplina finansowa to czynniki wspierające tworzenie wartości dodanej – zadeklarował Georges Plassat, prezes zarządu Carrefour.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.