23.11.2016/11:43

Carrefour zapowiada przyspieszenie rozwoju Galerii Alkoholi

Franczyzowa sieć sklepów Galeria Alkoholi, której organizatorem jest Carrefour, powiększyła się w 2016 r. o 10 placówek, dobijając tym samym do granicy 50 sklepów. Jak zdradza w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Francois Vincent, dyrektor supermarketów i sklepów convenience w Carrefour, plany firmy na rok 2017 zakładają zwiększenie liczebności sieci do 70-80 punktów.

Przypomnijmy, Galerie Alkoholi to sieć sklepów specjalistycznych przejęta przez Carrefoura w 2015 r. od Grupy Belvedere (właściciel m.in. marki Sobieski). W momencie zgłoszenia transakcji do UOKiK, w sieci zrzeszonych było 39 sklepów, działających głównie w Łodzi i jej okolicach, a także w województwie podlaskim. Carrefour już wówczas informował, że po dopracowaniu przejmowanego konceptu zamierza rozwinąć sieć sklepów na całą Polskę. Plany te zaczęły już być realizowane.

Galerie Alkoholi to pierwsza sieć sklepów specjalistycznych rozwijana przez Carrefoura w Polsce, a zarazem czwarty klaster w formacie convenience store, obok zielonego Carrefour Expressu, pomarańczowego Carrefour Expressu oraz Globi. Wejście Carrefoura w rynek sklepów alkoholowych wpisywało się bezpośrednio w realizowaną przez grupę strategię rozwoju nakierunkowaną na multikanałowość i multiformatowość.

- Żadna inna sieć w Polsce nie prowadzi z sukcesem tylu formatów, co Carrefour. Utrzymanie i rozwój tak zdywersyfikowanego biznesu to duże wyzwanie - zaznacza w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Francois Vincent.

Choć Galerie Alkoholi to relatywnie "mały" biznes w porównaniu z centrami handlowymi, hipermarketami czy supermarketami Carrefoura, nie oznacza to jednak, że jego rozwój nie jest dla francuskiej firmy ważny. Jak mówi nam Francois Vincent, koncept Galerii Alkoholi się sprawdził i w związku z tym będzie dalej rozwijany. - Jeżeli w 2017 r. uda nam się otworzyć 20-30 obiektów specjalistycznych, będziemy bardzo zadowoleni - deklaruje przedstawiciel Carrefoura. Ekspansja Galerii Alkoholi odbywać się będzie w całości poprzez franczyzę; Carrefour w tym klastrze nie zamierza posiadać własnych sklepów. Nowe placówki, tak jak te już działające, będą miały powierzchnię rzędu 50 mkw.

- Sklepy z alkoholem nie są w Polsce żadną nowością, jednak doświadczenie i wiedza na temat rynku, jaką zdobyliśmy rozwijając Carrefour w Polsce pozwala nam tworzyć projekty, które mają szansę wprowadzić nową jakość w skali całego rynku - podkreśla Francois Vincent.

Rynek sklepów alkoholowych jest w Polsce wyjątkowo rozdrobniony - brakuje na nim sieci działających na skalę większą, niż jedno miasto czy jeden region. Carrefour dostrzegł to i postanowił zabrać się za konsolidowanie rynku. Szybko przybył mu jednak poważny rywal, w postaci Eurocashu. Grupa Luisa Amarala opracowała koncept sieci Duży Ben. Pierwsze placówki pod tym szyldem działają już w Poznaniu, a plany Eurocashu uwzględniają rozbudowę sieci o kolejne miasta.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Han 23.11.2016

    Chętnie zobaczyłbym porównanie, jak wyglądają Galerie Alkoholi w zestawieniu z Dużym Benem. Czym te sklepy się różnią pod względem oferty? Do kogo są kierowane? Który koncept ma większe szanse się sprawdzić?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.