28.03.2018/00:13

Carrefour zmienia strategię inwestycyjną w Polsce. Digital first! Koniec z hipermarketami?

Struktura wydatków inwestycyjnych sieci Carrefour w Polsce zmieni się w porównaniu z rokiem 2017. Dotychczas priorytetem były inwestycje w obszarze tradycyjnych sklepów, w tym rozwój sieci i jej modernizacja, teraz wydatki znacznie mocniej niż dotychczas przesuną się w kierunku nowych technologii, e-commerce i cyfryzacji biznesu. To efekt ogłoszonej w styczniu przez grupę strategii "Carrefour 2022".

W 2017 roku Carrefour Polska zainwestował w rozwój na naszym rynku 244,6 mln zł, podobną kwotę operator wydał na inwestycje w roku 2016. W ubiegłym roku firma otworzyła trzy nowe hipermarkety, osiem supermarketów oraz około 100 sklepów osiedlowych. Wszystkie nowo otwarte supermarkety należą do segmentu premium, który został wprowadzony w Polsce w 2016 roku. Carrefour przeprowadził modernizację 6 centrów handlowych, m.in. w Galerii Kalisz, Galerii Głogów, a także białostockiej Galerii Zielone Wzgórze. Ich efektem jest powiększenie powierzchnia najmu o 4 proc. Dzięki wprowadzonym zmianom centra handlowe odnotowały w 2017 roku wzrost liczby odwiedzających o 6 proc.

Warto dodać, że w ubiegłym roku Carrefour uruchomił między innymi swój najnowocześniejszy hipermarket w Atrium Promenada, który charakteryzuje się obecnością m-commerce z możliwością zamawiania produktów przez interaktywne ekrany, restauracją Wyspa Smaków w sklepie, wdrożeniem usługi Scan&Go oraz rozbudowaną ofertą produktów zdrowych na Zdrowej Półce. Jest to pierwszy w Polsce sklep phygitalowy – łączący zakupy fizyczne z cyfrowymi.

Jednocześnie firma wdrożyła w 2017 r. cztery nowe projekty z obszaru nowych technologii i e-commerce. W śród nich znajdują się Marketplace, czyli jedna platforma sprzedaży dla Carrefour oraz zewnętrznych dostawców, oferująca obecnie ponad 150 000 produktów od 150 sprzedawców.

Kolejny projekt to SąSiatki, platforma zakupów sąsiedzkich, bazująca na ekonomii współpracy. Jej użytkownicy mogą robić zakupy w sklepach Carrefour i dostarczać je sobie nawzajem. Francuski operator uruchomił rozwiązanie Scan&Go, czyli usługę samodzielnego skanowania i płatności mobilnych, będąca częścią aplikacji Mój Carrefour. Umożliwia dokonanie płatności portfelem elektronicznym Masterpass od Mastercard w dedykowanej kasie. Carrefour uruchomił także C4 Retail Lab – pierwszy w Polsce inkubator dla startupów, założony przez sieć handlową. Jednym z pierwszych rozwiązań rozwijanych w C4 Retail Lab jest Smart Cart – połączenie kasy samoobsługowej i wózka zakupowego. Firma rozwijała także sprzedaż internetową żywności i produktów non food.

- 2017 r. był rokiem wielkiego postępu technologicznego w Carrefour Polska. Firma stworzyła referencyjny, omnikanałowy model działania dla rynku handlu w Polsce, dbając o integrację i synergię między wszystkimi kanałami sprzedaży i komunikacji z klientami. Udało nam się rozwinąć zarówno sieć sklepów tradycyjnych, jak i dostępność oraz atrakcyjność naszej oferty w Internecie – mówi Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Do ab. - ważne! 03.04.2018

    Tylko ten tekst, ani ten portal nie są przeznaczone dla przeciętnego konsumenta, ale dla menadżerów związanych z handlem i sektorem FMCG. ~ red

  • ab 03.04.2018

    Dla przeciętnego konsumenta ten artykuł to bełkot, pełen niezrozumiałych wyrazów..
    Co to komu mówi: "Carrefour uruchomił także C4 Retail Lab – pierwszy w Polsce inkubator dla startupów, założony przez sieć handlową."

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.