11.05.2017/11:09

Cashback pozwala sklepom pozyskać nowych klientów i zwiększyć obroty

Firma Mastercard zaprezentowała wyniki badania przeprowadzonego wśród właścicieli i kierowników sklepów, na temat oceny funkcjonowania usługi „Płać kartą i wypłacaj” (cashback) w ich placówkach. Badanie stanowi kontynuację analogicznej ankiety z 2015 r., dzięki czemu pozwala oceniać trendy w rozwoju usługi cashback w Polsce. 

Zdaniem ankietowanych detalistów, coraz częściej wypłata gotówki ze sklepowej kasy jest głównym motywem wizyty w sklepie konsumenta, który tylko przy okazji robi małe zakupy. Twierdzi tak już 48 proc. ankietowanych (28 proc. dwa lata wcześniej). Z badania wynika również, że dla sprzedawców główną motywacją do wdrożenia cashback jest chęć pozyskania nowych klientów (59 proc.).

W 2015 r. wskazywało na nią zaledwie 12 proc. badanych, co oznacza znaczny wzrost świadomości korzyści biznesowych z oferowania tej usługi w ciągu ostatnich dwóch lat. Dziś niemal co trzeci badany (31 proc.) zdążył już zauważyć realny wpływ wprowadzenia usługi na zwiększenie liczby klientów w swojej placówce. Widać zatem, że usługa cashback ma więc bezpośredni wpływ na zwiększenie obrotów w sklepie i pozyskanie nowych klientów.

Drugim najczęstszym powodem wdrożenia usługi deklarowanym przez ankietowanych w badaniu Mastercard detalistów jest chęć zwiększenia zadowolenia dotychczasowych klientów (48 proc.). Wśród korzyści z usługi „Płać kartą i wypłacaj”, właściciele i kierownicy sklepów doceniają także możliwość uatrakcyjnienia oferty, budowania lojalności konsumentów, zwiększenia sprzedaży oraz zyskania przewagi konkurencyjnej. Wspomniane zalety przekładają się na ogólną satysfakcję detalistów z wdrożenia usługi cashback – 70 proc. z nich poleciłoby ją innym sprzedawcom.

- Z każdym rokiem usługa ‘Płać kartą i wypłacaj’ zyskuje na popularności, a potencjał jej rozwoju pozostaje bardzo wysoki. Konsumenci przekonują się do niej, ponieważ pozwala podjąć gotówkę nawet wtedy, gdy w pobliżu nie ma bankomatu czy oddziału banku. Jest też wygodna i można z niej skorzystać przy okazji codziennych zakupów. Po cashback sięgają już nie tylko osoby młode, naturalnie bardziej otwarte na nowe rozwiązania, ale również bardziej konserwatywni konsumenci – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Ankietowani właściciele i kierownicy sklepów podkreślają, że zauważają coraz większą świadomość i zainteresowanie wypłatami gotówki wśród konsumentów. Coraz częściej, gdy chcą oni skorzystać z usługi cashback, sami pytają o taką możliwość (62 proc.), co dowodzi, że już o niej słyszeli, wiedzą, jak działa, i zdążyli przekonać się o jej zaletach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.