08.12.2019/15:08

Castorama zapowiada otwarcie kilku sklepów i modernizację kilkunastu placówek w 2020 r.

Na 2020 r. Castorama zaplanowała kilkanaście modernizacji już istniejących sklepów. Ponadto w nadchodzącym roku sieć planuje pojawić się w nowych lokalizacjach - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Jak zdradził w rozmowie z dziennikiem Sebastien Krysiak, dyrektor generalny Castorama Polska, wkrótce zaczną działać nowe sklepy sieci we Włocławku i w Olsztynie. Będą to placówki Castoramy numer 81. i 82. w naszym kraju. Dwa tygodnie temu pod Ciechanowem ruszył 80. punkt sieci w Polsce. - W nadchodzącym roku nie zamierzamy zmniejszać tempa (nowych otwarć - red.) - zapowiedział Krysiak.

Wraz z ekspansją terytorialną sieci, wprowadzane będą istotne zmiany w części już istniejących sklepów. Castorama zamierza przebudować kilkanaście sklepów w 2020 r. O tym, jak daleko idący może być remont sklepu, przekonać mogli się ostatni klienci Castoramy w Nowym Targu. Placówka, która przed remontem posiadała 4 tys. mkw. powierzchni, ma po nim dwa razy większy metraż. W sklepie wymieniono oświetlenie i podłogi, zmieniono też otoczenie sklepu.

W rozmowie z "Rzeczpospolitą" Sebastien Krysiak przyznaje, że zakaz handlu w niedziele - coraz surowszy - wpływa istotnie na biznes Castoramy. Utratę obrotów z jednego dnia w tygodniu trudno jest zrekompensować większą sprzedażą w inne dni. - Oczywiście staramy się, aby ruch z niedzieli nie przechodził tylko na sobotę, ale każdy wie, jak teraz wygląda robienie zakupów w ten dzień. W sklepach panuje ścisk, a naszym zdaniem jest wprowadzenie jak najlepszej płynności obsługi klientów - powiedział dziennikowi dyrektor generalny polskiego oddziału Castoramy.

Krysiak podkreśla, że sieć czyni starania, aby jak najwięcej niedzielnych klientów robiło zakupy nie w sobotę, ale np. w piątek. Jak przyznaje przedstawiciel Castoramy, zdarza się, że w sobotę parkingi przed sklepami w godzinach szczytu "są niesłychanie zatłoczone". Utratę niedzielnej sprzedaży sieć próbuje także zrekompensować sobie wzrostami liczby zamówień w kanale e-commerce.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.