CCC wchodzi ze sprzedażą internetową do Czech
Grupa CCC, po 5 miesiącach od uruchomienia sklepu internetowego w Polsce, wchodzi z e-commerce na rynek czeski. Od roku klienci w Czechach korzystają już z usługi Reserve&Collect, co umożliwia przekierowanie ruchu online do sklepów stacjonarnych i jest pierwszym krokiem na drodze do sprzedaży omnichannel. Czechy są pierwszym zagranicznym rynkiem, na którym uruchomiona została platforma ccc.eu.
– Duży sukces i szybki rozwój sklepu internetowego ccc.eu w Polsce wskazał nam kierunek dalszego rozwoju za granicą. Dodatkowo analiza rezerwacji w ramach niedawno uruchomionej w Czechach usługi reserve&collect potwierdziła silne zainteresowanie zakupami mobilnymi. Dotychczas odbiór produktów mógł być realizowany tylko w sklepach. Start ccc.eu w Czechach umożliwi klientom także dostawy do domu – mówi Jakub Jasiński, dyrektor ds. rozwoju omnichannel CCC.
– Czechy to nasz trzeci największy pod względem przychodów rynek zagraniczny, na którym 15 lat temu pojawiliśmy się z marką CCC. Zgodnie ze strategią całej grupy CCC chcemy rozwijać na nim omnichannelową sprzedaż, ponieważ widzimy gotowość Czechów do korzystania z proponowanych w jej ramach narzędzi. Silna pozycja marki CCC w tym kraju ułatwi nam realizację celów sprzedażowych, poprzez zwiększanie aktywności dotychczasowych klientów oraz pozyskiwanie nowych klientów online – mówi Karol Półtorak, wiceprezes zarządu CCC S.A.
Jak przekonuje firma, liczba dotychczasowych rezerwacji produktów poprzez czeską platformę internetową CCC (ccc.eu/cz) pokazuje potencjał rynku i możliwość zwiększania współczynnika konwersji e-commerce. W 2020 roku planowane jest także udostępnienie aplikacji mobilnej CCC dla użytkowników na rynku czeskim. W Polsce po niespełna 9 miesiącach od uruchomienia aplikacja zanotowała już 1,2 mln pobrań.
To jednak nie koniec ekspansji CCC. Grupa planuje także start e-commerce w kolejnych krajach swojej działalności w I kwartale 2020 roku: w Rumunii, na Słowacji, Węgrzech i w Austrii.
7