Centra handlowe EPP odwiedziło w 2018 r. ponad 100 mln klientów
Pomimo zakazu handlu w niedziele największemu właścicielowi nieruchomości handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu udało się utrzymać tendencję wzrostową. W centrach handlowych EPP w ubiegłym roku odnotowano rekordową liczbę 100 mln odwiedzających. Spółka osiągnęła ponadto wzrost dochodów netto z najmu (LFL NRI) w wysokości 4,2 proc.
– Pomimo bardzo wymagającego otoczenia naszej działalności w 2018 r. udało nam się odnotować wzrosty odwiedzalności i sprzedaży, a nasze wyniki są lepsze od średniej rynkowej. Świadczy to o jakości naszego portfolio i tenant-mixu. Stale dbamy też o poprawę jakości doświadczenia zakupowego poprzez modernizację naszych obiektów i wprowadzanie nowych najemców. Na uwagę zasługuje także zainicjowany przez nas w drugiej połowie ubiegłego roku program aktywności społecznych, który obecnie rozwijamy w kolejnych centrach handlowych – mówi Michał Świerczyński, członek zarządu EPP, odpowiedzialny za komercjalizację nieruchomości.
W ubiegłym roku EPP pracował nad integracją czterech centrów handlowych M1 w Czeladzi, Krakowie, Łodzi i Zabrzu oraz King Cross Marcelin w Poznaniu. Spółka przeprowadziła także liczne działania mające na celu zwiększenie atrakcyjności swoich lokalizacji, dzięki stałemu poszerzaniu tenant-mixu oraz rozbudowie lokali. Na koniec ubiegłego roku wskaźnik wynajęcia powierzchni w centrach handlowych EPP przekroczył 99,4 proc.
Jednym z działań podjętych przez spółkę w reakcji na ograniczenie handlu w niedziele był program aktywności społecznych. Zapoczątkowane jesienią ubiegłego roku działania animacyjne, angażujące lokalne społeczności i organizacje, skutkowały wzrostem liczby gości w prowadzących je centrach nawet o 90-120 proc. w stosunku do innych niehandlowych niedziel.
W najbliższym czasie EPP planuje otwarcie swojej flagowej inwestycji w Warszawie, Galerii Młociny, która powiększy portfel nieruchomości handlowych spółki o 84 tys. mkw. Do 2020 r. do EPP ma należeć 28 obiektów handlowych o powierzchni miliona mkw, odwiedzanych rocznie przez 120 mln gości.
EPP jest największym w Polsce właścicielem centrów handlowych pod względem wielkości posiadanej powierzchni najmu brutto (GLA). Spółka działa według formuły REIT, a jej portfel obejmuje 19 obiektów handlowych oraz sześć biurowych o łącznej powierzchni wynoszącej ponad 835 tys. mkw, a także dwa obiekty wielofunkcyjne w realizacji. Projekty EPP zlokalizowane są w 20 największych miastach Polski.
4