13.08.2019/16:25

Centra handlowe zrezygnują z handlu? Nadchodzi nowy koncept: galerie społecznościowe

Galeria Malta wchodzi w okres wielkiej modernizacji. Poznańskie centrum handlowe zyska nowe funkcje, pojawią się nowi najemcy oraz więcej rozrywki. Zdaniem obserwatorów rynku przyszłość nieruchomości komercyjnych, takich jak Galeria Malta, opiera się na ich roli społecznej. To całkowita zmiana funkcji galerii handlowych – odejście od tradycyjnie rozumianego retailu na rzecz tworzenia galerii społecznościowych, w których dominują role społeczne, kulturalne i towarzyskie.

Z przeprowadzonych badań wynika, że mieszkańcy Poznania – przyjeżdżający na Maltę – nie potrzebują kolejnej, typowej galerii handlowej. Potrzebują raczej miejsca, w którym będą mogli równie dobrze odpocząć, spotkać się ze znajomymi, obejrzeć wystawę, pójść do kina, spędzić czas, uprawiając ulubiony sport, a przy tym zrobić zakupy. 

– Odwiedzalność Galerii Malta, również w niedziele wolne od handlu, jest bardzo wysoka. To miejsce z ogromnym potencjałem. Wierzymy, że kluczem do sukcesu jest mocny nacisk na ofertę handlową, bazującą na markach z przystępnych i średnich segmentów cenowych, odpowiednio uzupełnioną o gastronomię, sport, rozrywkę, lifestyle, wypoczynek, a także wydarzenia kulturalne i przestrzeń dedykowaną do pracy. To wszystko znajdzie się w nowej Galerii Malta – komentuje Monika Idźkowska, dyrektor działu Asset Management, Sierra Balmain. 

Zdaniem obserwatorów rynku przyszłość nieruchomości komercyjnych, takich jak Galeria Malta, opiera się na ich roli społecznej. To całkowita zmiana funkcji galerii handlowych – odejście od tradycyjnie rozumianego retailu na rzecz tworzenia galerii społecznościowych, w których dominują role społeczne, kulturalne i towarzyskie. Tego typu miejsca sprzyjają kontaktom z innymi ludźmi i wspólnemu przeżywaniu emocji oraz naturalnie wpisują się w miejską przestrzeń publiczną. 

– Handel będzie najlepiej funkcjonował, gdy zostanie zlokalizowany na parterze oraz w zachodniej części pierwszego piętra Galerii. Taka koncentracja pozwoli na zachowanie płynnego przepływu klientów, łatwiejszą, intuicyjną nawigację po obiekcie oraz skupienie funkcji handlowej w jednym miejscu. Naszym klientom dostarczymy szeroką ofertę zakupową, uzupełnioną o miejsca do wypoczynku, pracy, jedzenia, organizacji wydarzeń kulturalnych i wystaw – dodaje Monika Idźkowska.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Mirek 14.08.2019

    Ależ korpobełkot marketingowy.

  • nick2 13.08.2019

    Rzeczywistość jest dużo prostsza: odkąd otwarto Posnanię, praktycznie tuż obok, Malta zmieniła się w mniej popularne centrum handlowe. Niektóre sklepy zresztą przeniosły się z Malty do Posnanii

  • nick2 13.08.2019

    Rzeczywistość jest dużo prostsza: odkąd otwarto Posnanię, praktycznie tuż obok, Malta zmieniła się w mniej popularne centrum handlowe. Niektóre sklepy zresztą przeniosły się z Malty do Posnanii

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.