15.02.2017/18:02

Centrum handlowe Platan w Zabrzu szykuje się do rozbudowy

Platan, jedno z większych centrów handlowych w Zabrzu, które każdego roku notuje około 4 mln odwiedzin, szykuje się do wprowadzenia zmian. Właściciel obiektu, firma Rockcastle, przygotowuje plan szeroko zakrojonej rozbudowy i modernizacji, których realizacja ma się rozpocząć na przełomie II i III kwartału 2017 roku. Dzięki temu zabrzańska galeria zyska nowe oblicze.

Centrum handlowe Platan to miejsce popularne w Zabrzu. Galerię chętnie odwiedzają nie tylko mieszkańcy Zabrza, ale również sąsiednich miejscowości. W zasięgu oddziaływania obiektu, czyli w odległości, którą można pokonać w trakcie 20 minut jazdy samochodem, mieszka ok. 914 000 osób z Zabrza i okolic.

- Przygotowujemy plany rozbudowy i modernizacji CH Platan, w efekcie której powierzchnia najmu powiększy się o 11 tys. mkw. Aktualnie prowadzimy prace przygotowawcze i konsultacyjno-projektowe w związku z planowaną modernizacją i rozbudową. Zależy nam na tym, aby obiekt jak najlepiej wpasował się w potrzeby mieszkańców Zabrza – informuje Tomasz Górski, Retail Asset Manager w Rockcastle Poland.

Projekt zakłada budowę przestrzeni kinowej, strefy fitness oraz dodatkowego parkingu. Po rozbudowie w Platanie pojawi się około 30 nowych sklepów i punktów usługowych, w tym nowe, znane i lubiane marki. W ramach inwestycji ma też zostanie też rozbudowana strefa restauracyjna. Dzięki tym zmianom powstanie atrakcyjne i funkcjonalne wnętrze, wpisujące się w aktualne trendy nowoczesnych centrów handlowych.

Pierwsze prace związane z przyszłą rozbudową CH Platan właśnie ruszają. Po modernizacji centrum zyska nowoczesny charakter, wpisując się w industrialną architekturę Zabrza. Obiekt ma spełniać wyśrubowane kryteria dotyczące poszanowania środowiska naturalnego. Właściciel galerii będzie dążyć do tego, by CH Platan otrzymało ekologiczny certyfikat BREEAM.

Centrum Handlowe Platan działa od października 2003 r. Każdego roku notuje około 4 mln odwiedzin. Dziś klienci robią zakupy i spędzają czas w blisko 80 butikach i punktach usługowych, zlokalizowanych na przestrzeni 31 tys. mkw. Dzięki planowanej rozbudowie, której szacowany koszt wyniesie około 40 mln euro, galeria zyska 11 tys. mkw dodatkowej powierzchni najmu. W centrum zagoszczą nowe, popularne marki, a klienci będą mogli skorzystać z rozszerzonej oferty handlowo-usługowej i strefy rekreacyjnej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.