26.04.2018/17:12

Chacie Polskiej rosną obroty i wartość koszyka, ale ubywa klientów

Chata Polska uzyskała w I kwartale br. ponad 3 proc. wzrost obrotów LfL. – To bardzo dobry wynik – powiedział na spotkaniu z franczyzobiorcami Robert Siemiński, właściciel grupy Marol, organizatora sieci. I zapewnił, że warunki handlowe w tym roku będą jeszcze lepsze.

Robert Siemiński przyznał jednocześnie, że wzrost wynika głównie z większej wartości koszyka zakupów. – Niestety zanotowaliśmy odpływ klientów. Dotknęło to nie tylko nas, ale znaczną część działających na rynku sieci. Zdaję sobie sprawę z tego, że żadna sieć handlowa nie będzie w dłuższej perspektywie stabilnie rosnąć tylko dzięki zwiększaniu wartości koszyka. Musimy przyciągnąć do naszych sklepów więcej klientów i wiem jak to zrobić – powiedział Robert Siemiński.

Prezes zapewnił franczyzobiorców, że warunki handlowe będą jeszcze lepsze, a centrala pracuje nad tym, żeby rabaty retro wypłacane właścicielom sklepów przekroczyły w tym roku 20 mln zł. Jego zdaniem uda się to uzyskać dzięki poprawie efektywności kontraktów z producentami i dostawcami. Towary do Chaty Polskiej dostarcza ponad 500 firm, a tylko z około 200 dostawcami sieć ma podpisane kontrakty. Jednym z celów na ten rok jest poprawa tego wskaźnika.

Zwracając się do franczyzobiorców prezes Siemiński powiedział także: – Z danych dotyczących bezrobocia wynika, ze w Wielkopolsce, gdzie działa znaczna część naszych placówek, w zasadzie go nie ma. Musimy bardzo dbać o pracowników szczególnie o tych z wieloletnim stażem, bo to oni w znacznym stopniu decydują, czy klient przyjedzie do nas, czy pójdzie do dyskontu. Apeluję do was o pilnowanie płac, żeby były na poziomie rynkowym. Sprzyja nam dobra sytuacja gospodarcza, wzrost konsumpcji, a także fakt pojawienia się inflacji po trzech latach deflacji. Inflacja wynosi obecnie 1,5% i nie powinno być od tej wartości znaczących odchyleń.

Jednym z najważniejszych osiągnięć Chaty Polskiej w tym roku było odwrócenie negatywnego trendu na sprzedaży marki własnej. Od niemal pół roku rośnie w tempie dwucyfrowym nie tylko wartość sprzedaży tych produktów, ale również uzyskiwane na nich marże. 

Sieć wdraża ostatnio program lojalnościowy „Zyskuję z Chatą”. Przystąpiło do niego 109 sklepów, a w bieżącym roku planowane jest przyłączenie 30 kolejnych.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Jacek 05.05.2018

    "Chata Polska uzyskała w I kwartale br. ponad 3 proc. wzrost obrotów LfL. – To bardzo dobry wynik – powiedział na spotkaniu z franczyzobiorcami Robert Siemiński, właściciel grupy Marol, organizatora sieci. I zapewnił, że warunki handlowe w tym roku będą jeszcze lepsze." Przy Wielkanocy w marcu, inflacji żywnościowej i Biedronce, która robi koło 8-9 %? Czy Chata Polska kiedyś podawała takie dane kwartalnie? Chyba nie? Jak Alma i PiP się wynikami zaczęli chwalić (oczywiście tylko tymi co im było na rękę) to wiadomo jak się skończyły - ciekawe czy to też pierwsza oznaka?

  • Jerry 27.04.2018

    Prezes ma prosty plan: więcej umow centralnych od dostawcow, którzy teraz nie placą retro bonusów. Na umowach będą retro bonusy, których część zgarnie centrala a resztę dostaną sklepy. Konkurencyjnosci sklepów to nie poprawi bo ceny raczej nie spadną zatem klientow też nie przyciągnie, można jeszcze zainwestowac w kampanie promocyjne ale przy tej ilosci sklepow to będzie mało efektywne. Bez wydawania pieniędzy bedzie można pokazać pozytywny wynik i wzrost przychodow. Ciekawe co dalej ?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.