03.01.2018/09:02

Chiński rynek e-commerce będzie rósł szybciej od amerykańskiego. Polska wysoko w zestawieniu [PROGNOZA]

W okresie od 2018 r. do 2022 r. chiński rynek e-commerce zwiększy sprzedaż o 666 mld USD. W tym czasie rynek amerykański urośnie „tylko” o 269 mld dolarów. W Polsce sprzedaż online wzrośnie o ok. 6 mld dolarów – wynika z prognoz zawartych w raporcie Ecommerce & Digital Ecosystem Management firmy PlanetRetail RNG.

Wzrost globalnego rynku e-commerce w latach 2018 – 2022 będzie miał dwóch niekwestionowanych liderów – Chiny i USA. Jednak rynek chiński urośnie w tym czasie ponad dwa razy szybciej niż amerykański. Oba kraje wypracują łącznie aż 76 proc. globalnych wzrostów przychodów ze sprzedaży online.

Spośród 15 krajów o najszybszym prognozowanym wzroście e-commerce w latach 2018 – 2022 siedem to gospodarki wschodzące i rozwijające się. W tych krajach, wśród których prym wiodą Indie i Indonezja, e-sprzedaż rośnie bardzo szybko i zgodnie z prognozami w ciągu pięciu lat będą one odpowiadać za ok. 4 proc. globalnego handlu online.

Ten trend będzie miał znaczący wpływ na strategie biznesowe detalistyów i producentów. E-commerce, a przede wszystkim jego odmiana mobilna m-commerce, będzie się stawać coraz ważniejszym elementem modelów biznesowych, szczególnie w gospodarkach wschodzących i rozwijających się.

Polska znalazła się na 13. miejscu w światowym rankingu najszybciej rosnących rynków e-commerce. Według prognoz Planet Retail, w najbliższej pięciolatce przychody ze sprzedaży online wzrosną u nas o ok. 6 mld USD. Więcej niż np. w Kanadzie.

Źródło: Planet Retail, Ecommerce & Digital Ecosystem Management

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.