02.06.2020/12:19

Chiński rynek e-grocery to moloch, który wchodzi w fazę eksplozywnego wzrostu

Chiński sektor sprzedaży detalicznej żywności online czeka "eksplozywny wzrost" – ponad połowa tamtejszych konsumentów przenosi część zakupów spożywczych do kanału e-grocery – prognozuje firma analityczna GlobalData.

Chiny luzują restrykcje sanitarne, związane z pandemią koronawirusa, jednak czas lockdownu skłonił większość tamtejszych Internautów do zmiany nawyków zakupowych. Z danych firmy analitycznej GlobalData wynika, że aż 56 proc. chińskich konsumentów kupuje produkty spożywcze online częściej niż wcześniej.

– Wpływ pandemii Covid-19 trwale zmieni sposób, w jaki kupujemy żywność. Zapotrzebowanie na zakupy z dostawą do domu na całym świecie szybuje pod niebiosa, ponieważ konsumenci przestrzegają zaleceń, ogłaszanych przez wiele rządów, by pozostawać w domu – wyjaśnia Thomas Brereton, analityk detalu w firmie GlobalData.

Zdaniem eksperta, potencjał wzrostu wartości chińskiego rynku e-grocery – w kraju o populacji ok. 1,4 mld mieszkańców, z rynkiem spożywczym 13-krotnie większym od brytyjskiego – jest „fenomenalny”. Jako przykład podać można chiński serwis Meituan, działający na rynku dostaw żywności do domów, który powstał w 2010 r., a niedawno jego wycena rynkowa przebiła barierę równowartości 100 mld USD.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.