30.06.2020/09:03

Chiński rynek FMCG powrócił na ścieżkę wzrostu

W ciągu ostatnich czterech tygodni wartość rynku FMCG w Chinach wzrosła o 4,6 proc. – podaje agencja Kantar.

Najnowsze dane Kantar Worldpanel za 12 tygodni kończących się 15 maja pokazują, że wydatki konsumentów na FMCG w Chinach zanotowały wzrost wartości o 1,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co oznacza ożywienie po spadkach wywołanych wybuchem COVID-19.

W ciągu ostatnich czterech tygodni rynek FMCG osiągnął solidny wzrost wartości o 4,6 proc. Wszystkie regiony Chin wykazywały podobny trend ożywienia, chociaż to wschodnie i zachodnie rejony kraju doprowadziły do odbicia. Szczególnie silny wzrost sprzedaży nastąpił w kategorii chemii gospodarczej i środków czystości dla domu. Mocno odbił się też sektor mleczarski i segment środków higieny osobistej.

Mimo poprawy koniunktury chiński handel (w tym hipermarkety, supermarkety i sklepy wielobranżowe) zanotowały spadek obrotów o 1 proc. w ciągu ostatnich 12 tygodni w porównaniu z ubiegłym rokiem. Pozycję lidera utrzymała sieć RT-mart, która ma 7,2 proc. udziału w rynku.

Warto zwrócić uwagę, że pomimo utraty klientów w ciągu ostatniego roku, coraz lepsze wyniki notuje w Chinach sieć Wal-Mart. Zaczęła ona wykazywać stały wzrost obrotów, co może być efektem strategii otwierania małych sklepów, których głównym atutem są szerokie kategorie produktów świeżych oraz dostosowane do potrzeb klientów usługi dostawy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.