11.05.2018/16:22

Chińskie e-sklepy coraz bardziej popularne

Polacy w pogoni za niskimi cenami, ale także produktami niedostępnymi w sklepach, coraz częściej kupują kosmetyki w zagranicznych e-sklepach, korzystając z oferty chińskich platform zakupowych.

Ponad 40 proc. Polaków kupujących w sieci przyznaje, że co najmniej raz w ciągu sześciu miesięcy dokonało transakcji za granicą. Dotąd takie zakupy związane były z wieloma zagrożeniami i obawami, ale teraz konsumenci chętnie robią zakupy nawet w odległych krajach, z Chinami na czele – informuje dziennik „Rzeczpospolita.”

Jak wynika z danych serwisu Bonusway, już ponad 30 proc. jego polskich użytkowników choć raz dokonało zakupu w Chinach. Wśród produktów zamawianych w chińskich sklepach są m.in. kosmetyki.

Zachowania polskich konsumentów wpisują się w szerszy trend. „W Czechach, Turcji, Estonii, na Litwie i Łotwie zakupy w Chinach robi ponad połowa naszych użytkowników. W Danii i Szwecji wykazują oni nikłe zainteresowanie zakupami chińskich produktów, jednak w Finlandii tendencja jest przeciwna” – informuje Martyna Paananen, country manager Bonusway Poland.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • HK 14.05.2018

    Dla naszego konsumenta, mimo iż podobno tak się ludziom polepszyło, nadal wyznacznikiem jest cena nie jakość. Nieważne, że majtki po pierwszym praniu tracą kolor, a po drugim odpruwa się gumka, ważne, że kosztowały 2,50zł. Jak mamy z nimi konkurować skoro u nich nie ma płacy minimalnej, ZUSu, VATu, funduszu pracy, ochrony środowiska, opłaty opakowaniowej i innych cudów pośrednio wpływających na ceny, jak np. JPK czy RODO (więcej pracy dla ludzi, większe koszty dla firmy) + zero poszanowania dla własności przemysłowej.
    Nasi konsumenci nie rozumieją, że kupując chińskie budują... potęgę Chin, nie Polski i tworzą miejsca pracy dla Chińczyków, nie dla siebie.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.