27.12.2016/08:13

Circle K chce prowadzić rebranding stacji Statoil w tempie ok. 30 punktów na miesiąc

Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard, do której od czerwca 2012 r. należy sieć stacji paliwowych Statoil, rozpocznie w maju 2017 r. rebranding wszystkich swoich placówek w Polsce na Circle K. Plany spółki zakładają, że wymiana szyldów potrwa rok, co oznacza rebranding ok. 30 stacji miesięcznie - czytamy w "Nowoczesnej Stacji".

Jak zdradza w rozmowie z "NS" Giedrius Bandzevičius, prezes Circle K Polska, firma posiada doświadczenie w tego typu operacjach. Pierwsze stacje Circle K są już otwarte w Skandynawii. W Polsce natomiast kanadyjska sieć zdążyła już w ostatnich miesiącach zmienić nazwę marki sprzedawanego paliwa na Miles.

Nowy szyld nie będzie jedyną zmianą, jaka pojawi się w najbliższym czasie na stacjach Statoil. Jak zdradza Bandzevičius, na nowych stacjach wprowadzony zostanie "pełen zakres nowych technologii: rozwiązania płatnicze, asortyment, wszystko będzie na miejscu". Te działania są jednak niezależne od procesu rebrandingu.

Bandzevičius pytany przez magazyn o to, czy Circle K konkuruje w Polsce ze sklepami z segmentu convenience, takimi jak Żabka czy Carrefour Express, odpowiada, że choć głównym celem klientów przyjeżdżających na stację jest zakup paliwa, to w niektórych lokalizacjach zdarza się stacjom konkurować z podmiotami działającymi w innym obszarze. Przykładowo, konkurentem dla stacji należących do Circle K może być McDonald's czy Starbucks.

Firma Circle K Polska (działająca wcześniej pod nazwą Statoil Fuel & Retail Polska) założona została w 1992 roku. Sieć ta ma w Polsce ok. 360 stacji paliw (w tym ok. 80 stacji franczyzowych i ponad 80 stacji Statoil 1-2-3) działających w ok. 200 miastach.

Czytaj więcej w "Nowoczesnej Stacji".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.