Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

21.03.2021 / 11:13
StoryEditor

Dramatyczny spadek sprzedaży i liczby klientów w małych sklepach spożywczych

Mały sklepik osiedlowy w Łodzi. Są nisze, w ktorych drobny handel przetrwa (archiwum własne)
Jak pokazują wyniki badań CMR Panel, w lutym 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 7,4 proc. niższa niż w lutym 2020 r. i o 3,4 proc. niższa niż w styczniu 2021 r. W tym miesiącu spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 2 proc. mniej klientów niż w styczniu i aż o 23 proc. mniej niż w lutym 2020 r.

Analitycy Centrum Monitorowania Rynku zaznaczają, że w 2021 r. luty był znacznie chłodniejszy i miał o jeden dzień mniej niż rok wcześniej (2020 r. był rokiem przestępnym), dlat...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2025 / 15:48
StoryEditor
Hybrydowe mięso w Lidlu. Klienci nie zauważą różnicy! Co trafiło na sklepowe półki?

Na półkach Lidla w Belgii pojawiła się nowa propozycja dla mięsożerców – mielone mięso, które tylko w 60 proc. jest mięsem, a resztę stanowi białko roślinne. Nowy produkt to kolejny krok niemieckiego dyskontera w kierunku zrównoważonej oferty, choć nie jest to jego pierwszy eksperyment z tzw. mięsem hybrydowym. Jakie cele przyświecają tej decyzji i co dokładnie trafia do sklepów?

Z artykułu dowiesz się o:

  • Skład nowego mięsa w Lidlu
  • Wzrost cen mięsa
  • Lidl stawia na roślinne białko
  • Mięso hybrydowe będzie powszechne?

Lidl w Belgii oficjaln...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.06.2025 / 12:34
StoryEditor
W Nowym Jorku powstanie... miejska sieć tanich sklepów spożywczych. Obietnica lidera wyścigu o fotel burmistrza
Zohran Mamdani, kandydat na burmistrza Nowego Jorku (fot. lev radin/Shutterstock)

33-letni Zohran Mamdani niespodziewanie został kandydatem Partii Demokratycznej na burmistrza Nowego Jorku, po tym jak zwyciężył 24 czerwca w prawyborach. Młody polityk to faworyt do objęcia wspomnianego stanowiska po wyborach, które odbędą się w listopadzie. Mamdani identyfikuje się jako demokratyczny socjalista, a wśród jego odważnych pomysłów na zmiany w mieście są takie, które zainteresują przedstawicieli branży handlowej.

Jedną z obietnic wyborczych Zohrana Mamdaniego jest utworzenie sieci sklepów spożywczych, która należeć będzie do miasta. Polityk uzasadnia, że ceny żywności "wymykają się spod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. lipiec 2025 23:32