Co czeka klasyczny handel w Europie?
Wynika z nich bowiem, że w skali globalnej wszystkie formaty handlowe, również sklepy wielkopowierzchniowe, w dalszym ciągu czeka wzrost. W przypadku hipermarketów nie będzie on co prawda oszałamiający, ale 147 mld dol. (różnica pomiędzy łączną sprzedażą placówek tego formatu w 2014 i 2019 roku) to dobry wynik. Co ciekawe, również w naszej części Starego Kontynentu niemal wszystkie kategorie sklepów będą się rozwijać (sklepy convenience najszybciej), jedynie hurt ma trochę stracić na znaczeniu. Nieco inaczej wygląda sytuacja na dojrzałych rynkach zachodniej Europy. Jest tam jeszcze nieco miejsca dla nowych dyskontów, ale już operatorzy hiper- i supermarketów muszą szukać nowych pomysłów na rozwój. Jednym z nich wydaje się rosnący w siłę e-commerce. Obroty pięciu najaktywniejszych w tym kanale sieci sklepów (m.in. Walmart, Tesco, E.Leclerc) mają wzrosnąć z niespełna 18 mld dol. w 2014 roku do prawie 44 mld dol. w 2019 roku.
(GSZ)
18