09.11.2020/09:08

Co trzeci Polak zamierza skorzystać ze specjalnych ofert na Black Friday

35 proc. Polaków planuje skorzystać z oferty sklepów z okazji Black Friday 2020, a 48 proc. respondentów uzależnia to od tego, jakie będą promocje. Jedynie 16,5 proc. badanych zadeklarowało przeczekanie tegorocznego Czarnego Piątku bez zakupów.

W poprzednich latach ostatni piątek listopada był najlepszym dniem pod względem sprzedaży w polskim e-commerce, a każda kolejna edycja poprawiała rekord poprzedniej. W tym roku, wyjątkowo, wyniki sprzedaży z Black Friday 2019 udało się przebić w czasie wiosennego lockdownu. Nie jest więc do końca jasne, czy tegoroczna edycja Black Friday przeskoczy pandemiczny rekord, niemniej jasne jest, że na pewno wyniki sprzedaży tego dnia będą znakomite. I to nawet jeśli część ekspertów dzieli się przypuszczeniami, że na wyniki sprzedaży w sezonie przedświątecznym i jego tradycyjne otwarcie czyli Czarny Piątek, wpłynąć może zaostrzająca się pandemia.

Firmy SMSAPI i Shoper zapytały zarówno kupujących jak i sprzedawców o ich plany związane z tegorocznym Black Friday. W konsumenckiej części badania wzięło udział 1 tys. respondentów. Tylko 17 proc. z nich deklaruje, że nie interesuje ich tegoroczny Black Friday, ponad 35 proc. respondentów zapowiada, że skorzysta z czarnopiątkowych promocji, a pozostałe 48 proc. - uzależnia swój udział od tego, jak atrakcyjne się okażą.

Badanie pokazuje, że zainteresowanie Black Friday jest większe wśród kobiet niż mężczyzn i silniejsze wśród osób do 35 roku życia niż w starszych grupach wiekowych. Badanie pokazuje również, że zainteresowanie Black Friday jest dużo większe wśród konsumentów, którzy robią zakupy głównie online. Ten wynik koreluje z coroczną obserwacją, że polski Czarny Piątek, inaczej niż np. w USA,  odbywa się głównie w internecie.

Nie powinien zatem dziwić wynik badania przeprowadzonego wśród sprzedawców internetowych. Blisko połowa z przebadanych sklepów (48 proc.) już w październiku deklarowała, że przygotowuje dodatkowe działania na Black Friday.

- Ostatnie lata dowiodły, że strategia sprzedawców internetowych, aby skupić się w ostatnim kwartale na Black Friday, naprawdę działa. W ubiegłym roku sklepy na naszej platformie łącznie zarobiły tego dnia o 185 proc. więcej niż w piątek tydzień wcześniej. Tym razem zainteresowanie klientów będzie zapewne większe, ale konkurencja o uwagę konsumentów również - komentuje Oliwia Tomalik, marketing manager Shopera.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także