30.10.2018/15:33

Coca-Cola zarabia coraz więcej na napojach typu light. Zysk wzrósł o 30 proc.

Amerykański koncern Coca-Cola opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał br. Wynika z nich, że zyski napojowego giganta wzrosły rok do roku o 30 proc. do niemal 1,9 mld dol (1,7 mld euro).

Za tak dobry wynik odpowiadają przede wszystkim cieszące się coraz większą popularnością napoje z zerową bądź obniżoną zawartością cukru: Coca-Cola Zero, Fanta bez dodatku cukru, Sprite bez dodatku cukru, a także wody mineralne i napoje izotoniczne.

Obroty koncernu za trzeci kwartał br. zwiększyły się o 9 proc. i wyniosły prawie 8,3 mld dol.

Coca-Cola od lat uwzględnia w swojej strategii zmiany zachowań konsumentów, którzy stawiają na zdrowe odżywianie wybierając produkty w mniejszych opakowaniach i z mniejszą zawartością cukru. To sposób giganta na budowanie pozycji na rynku napojów bezalkoholowych, na którym jest coraz więcej koktajli, soków, herbat i innych produktów niskokalorycznych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.