08.11.2016/17:43

Colian na Kongresie Słodycze 2016: przydałoby się wsparcie rządu, a nie konieczność wymuszania działań

Polskim firmom potrzebne jest przemyślane i konsekwentne wsparcie w realizowaniu projektów zagranicznych, niezależne od 4-letniego cyklu wyborów – stwierdził Krzysztof Koszela, dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych w firmie Colian.

Ekspert zwrócił uwagę, że jeśli polscy przedsiębiorcy mają podbijać rynki europejskie i światowe, to działania ekipy rządzącej muszą być spójne. – Chodzi także o nieprzeszkadzanie przybierające postać rozbieżnych działań poszczególnych resortów – mówił Krzysztof Koszela. Pokusił się o kilka postulatów: stworzenia państwowego urzędu czy instytucji, gdzie przedsiębiorcy mogliby kierować wszystkie pytania związane z prowadzeniem działalności, zamiast zwracać się do pojedynczych ministerstw; wsparcie związane z ryzykami czy profesjonalizację w zakresie pomocy i doradztwa.

– Proces transformacji i zjawiska z nią związane zmieniły oczekiwania biznesu. Kiedyś potrzebowaliśmy wskaźników makroekonomicznych, a dziś oczekujemy danych na poziomie konsultingowym – przekonywał dyrektor ds. rozwoju rynków zagranicznych w firmie Colian. Sugerował, że w sytuacjach trudnych dla biznesu, np. interpretacji kwestii prawnych, ze strony resortów przydałoby się wsparcie, a nie konieczność wymuszania działań.

Według Krzysztofa Koszeli potrzebne jest stworzenie marki czy świadomości polskości. „To trudne wyzwanie stojące przed rządem, ale i przedsiębiorcami” – podsumował Krzysztof Koszela.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.