18.12.2019/18:44

CryptoKicks – firma Nike wdraża blockchain do walki z podrabianym obuwiem

Amerykański producent zastosował technologię blockchain do znakowania swojego obuwia. Firma uzyskała właśnie patent na rozwiązanie pod nazwą CryptoKicks, które ma m.in. ułatwić jej walkę z podróbkami.

Technologia CryptoKicks pozwala przypisać do każdej pary obuwia – a ściślej do każdego buta – kryptograficzny token. „Gdy konsument kupuje parę oryginalnych butów, generowana jest cyfrowa reprezentacja każdego buta, przypisana do tego konsumenta w postaci kryptograficznego tokena. Cyfrowy but i kryptograficzny token łącznie stanowią CryptoKlick” – wyjaśnia firma Nike we wniosku patentowym.

Jeśli obuwie zostanie sprzedane innej osobie, transakcja jest rejestrowana w systemie blockchain. Dzięki temu każdy może mieć pewność, że użytkuje oryginalne obuwie. System umożliwia także rozdzielanie i mieszanie par obuwia – choć autorzy rozwiązania nie podają przykładów sytuacji, w których miałoby to sens.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.