CVC ma gotową strategię dla Żabki. Sieć będzie jak 7-Eleven
Krzysztof Krawczyk, zarządzający funduszem CVC Capital Partners zapowiedział w rozmowie z ”Pulsem Biznesu”, że w ciągu kilku lat jego firma chce wydać na rozwój sieci Żabka kilkaset milionów złotych. Nowy właścicel ma już gotową strategię dla największej sieci convenience w Polsce.
Krzysztof Krawczyk, podkreślił w komentarzu dla „PB”, że strategia zaproponowana przez obecny zarząd spółki Żabka Polska jest bardzo dobrą odpowiedzią na dynamicznie zmieniające się potrzeby polskich zabieganych i zapracowanych konsumentów.
CVC Capital Partners chce wdrożyć nowy format sklepu, który jest testowany przez Żabkę już od kilku miesięcy. Sieć zmieni logo, z którego zniknie sympatyczna Żabka.
Fundusz chce także zmodyfikować strategię asortymentową sieci stawiając na więcej zdrowych, gotowych posiłków (kanapek, sałatek, czy zdrowych deserów), ale także przekąsek z orientalnymi dodatkami. Nowy właściciel rozpocznie wprowadzanie zmian w sklepach Żabki pod koniec 2017 r.
Krzysztof Krawczyk sygnalizuje w rozmowie z „PB”, że w scenariuszu bazowym fundusz nie zakłada przejęć mniejszych podmiotów, czy też partnerstwa strategicznego z istotnymi graczami na rynku handlu detalicznego (w tym Grupą Eurocash).
CVC zmieniając Żabkę będzie się wzorował na rozwiązaniach, które można znaleźć w sklepach 7-Eleven, czyli największej sieci convenience na świecie.
Spółka Żabka Polska zrządza siecią ponad 4500 sklepów convenience pod szyldem Żabka i supermarketów proximity pod nazwą Freshmarket.
Więcej w Pulsie Biznesu
13