28.10.2020/14:14

Czasami wystarczy tylko fizyczna klawiatura. Czy PDA którego używasz w pracy jest odpowiedni dla Twojej aplikacji?

W niektórych sytuacjach wymagających szybkiego, częstego wprowadzania danych, ciągłe dotykanie niewłaściwych klawiszy stwarza poważne problemy. Weźmy jako przykład środowisko sprzedawcy detalicznego lub magazyn małych i średnich firm, w których pracownik zarządzający zasobami lub kontrolą jakości, wprowadza dane liczbowe do urządzenia. Użytkownik traci dużo czasu, korygując błędy. Da się to rozwiązać stosując urządzenia prawdziwie dostosowane do potrzeb pracowników branży retail. 

Obecny trend w urządzeniach mobilnych polega na maksymalnym powiększaniu ekranów i rezygnacji z fizycznych przycisków. Przycisk powrotu do strony głównej w najpopularniejszych markach urządzeń mobilnych został wyeliminowany, a większość poleceń obsługiwanych wcześniej przez ten przycisk wymaga teraz uruchamiania aplikacji poprzez kliknięcie w ikonę na ekranie. Należy również zauważyć, iż zapotrzebowanie na powiększanie ekranu przyczyniło się do usunięcia przycisku powrotu do strony głównej, lecz jednocześnie nie wyeliminowało fizycznych przycisków znajdujących  się na bocznych ścianach urządzenia, mowa o włączniku/wyłączniku zasilania, regulacji głośności, czy też  wyzwalania skanowania. Uruchamianie różnego rodzaju aplikacji, przeglądarek  i innych usług w PDA następuje również poprzez klikanie ikon na ekranie, wydawanie poleceń głosowych, czy też wykonywanie gestów.

Wirtualne przyciski reprezentowane przez ikony na ekranie, uznawane są za bardziej niezawodne ze względu na brak mechanicznych uszkodzeń (np. pęknięcie), oczywiście do momentu kiedy sam ekran nie ulegnie zniszczeniu. Mimo to w niektórych aplikacjach preferowane są przyciski fizyczne. Zadania wymagające częstego i szybkiego wprowadzania danych numerycznych zazwyczaj najlepiej wykonywać naciskając przyciski fizyczne. Niewielka klawiatura umieszczona pod ekranem urządzenia przenośnego może znacznie zmniejszyć ryzyko popełnienia błędu przez użytkowników wykonujących takie zadania.

Każdy, kto używał ekranów dotykowych wie, jak łatwo jest nacisnąć niewłaściwą literę lub cyfrę na wirtualnej klawiaturze QWERTY smartfona. Wszystkie klawisze są ciasno osadzone między sobą , co powoduje, że wpisanie I zamiast O lub 1 zamiast 2 są typowymi błędami. Innym nieznośnym, częstym zjawiskiem, jest naciskanie więcej niż jednego znaku na raz, co prowadzi do niezamierzonych, bezsensownych wpisów. Jedną z przyczyn tych błędów jest to, że czubki ludzkich palców są większe niż powierzchnia wirtualnych klawiszy na ekranach dotykowych, co powoduje powstawanie błędów podczas pisania. Badanie opublikowane w 2018 roku przez Applied Ergonomics, oceniające dokładność pisania wiadomości tekstowych za pomocą smartfona z ekranem dotykowym i smartfona z klawiaturą fizyczną, ujawniło, że odsetek poprawnych znaków był wyższy o 7,1% podczas wysyłania wiadomości tekstowych z telefonu z klawiaturą fizyczną niż z telefonu z ekranem dotykowym. Ma to fundamentalne znaczenie z chwilą, kiedy urządzenie mobilne ma zastosowanie w aplikacjach biznesowych, gdzie wpisane błędnie informacje wpływają na analitykę przeprowadzonych operacji, czyli obszaru, w którym dokładność i precyzja ma kluczowe znaczenie.

Dotykowa przewaga

W niektórych sytuacjach wymagających szybkiego, częstego wprowadzania danych, ciągłe dotykanie niewłaściwych klawiszy stwarza poważne problemy. Weźmy jako przykład środowisko sprzedawcy detalicznego lub magazyn małych i średnich firm, w których pracownik zarządzający zasobami  lub kontrolą jakości, wprowadza dane liczbowe do urządzenia. Użytkownik traci dużo czasu, korygując błędy (naciskając klawisz Backspace).

Odnosi się to do każdej pracy wymagającej wielokrotnego wprowadzania danych ilościowych, takich jak kompletacja zamówień w magazynie lub śledzenie zapasów na półkach sklepowych. Nawet jeśli wprowadzanie danych jest rzadsze, np. gdy pracownik wprowadza numer produktu, aby zlokalizować artykuł, o który prosi klient, popełnienie błędów podczas wprowadzania danych nie jest produktywne. Klient może uznać, że pracownik, który ciągle naciska niewłaściwe klawisze, jest niekompetentny, co źle odbija się na wizerunku firmy.

W każdym z tych scenariuszy ergonomicznie zaprojektowane urządzenie z klawiaturą o odpowiednim rozmiarze, do wprowadzania numerycznego byłoby lepsze niż naciskanie wirtualnych klawiszy na ekranie dotykowym. Fizyczne klawisze są bardziej intuicyjne, zapewniają dotykową informację zwrotną po naciśnięciu przycisku. Ponadto pamięć mięśniowa z większym prawdopodobieństwem kieruje koniuszki palców do właściwych przycisków.

Memor K ™ - solidne skanowanie z wszechstronnością dla indywidualnych stylów pisania

Memor K Grocery Retail (materiał partnera)

Dlatego firmy mogą zdecydować się na używanie urządzeń mobilnych z fizyczną klawiaturą do czynności związanych z częstym wprowadzaniem wartości liczbowych. Biorąc pod uwagę zwiększoną o 7,1% szansę błędu podczas korzystania z ekranu dotykowego, warto zamiast tego użyć klawiatury fizycznej. Ważne jest, aby dokonać właściwej inwestycji w oparciu o zastosowanie urządzenia, dlatego sprzedawcy detaliczni powinni rozważyć urządzenia PDA z fizycznymi przyciskami do częstego wprowadzania danych liczbowych. Inwestowanie w te urządzenia pomaga zoptymalizować operacje i zwiększyć wydajność firmy.

Chociaż ekrany dotykowe są niewątpliwie przydatne, przykłady z powtarzalnym wprowadzaniem danych liczbowych dowodzą, że fizyczne przyciski nadal mają zastosowanie w niektórych urządzeniach i aplikacjach. Kombinacja klawiatury wirtualnej i fizycznej w celu dostosowania do indywidualnego stylu pisania, który różni się w zależności od osoby, zapewni łatwiejsze i dokładniejsze pisanie.

Aby właściwie dopasować się do potrzeb wszystkich funkcji w branży sprzedaży detalicznej, Datalogic wprowadził do sprzedaży model Memor K, który zawiera zarówno ekran dotykowy, jak i fizyczną klawiaturę. Klawiatura w Memor K jest intuicyjna, posiada duże klawisze, które zapobiegają błędom przy wprowadzaniu danych numerycznych, dzięki czemu czyni go idealnym urządzeniem PDA dla każdego sklepu detalicznego i magazynu.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także