28.11.2022 / 09:44
StoryEditor

Czy fulfillment to korzystne rozwiązanie dla sklepów internetowych?

fot. materiał partnera (unsplash)
Fulfillment jest coraz częściej wykorzystywanym rozwiązaniem przez przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Usługa ta polega na przekazaniu magazynowania i obsługi logistycznej wszelkich zamówień oraz zwrotów zewnętrznemu operatorowi.

Fulfillment ma bardzo dużo zalet. Przede wszystkim pozwala na optymalizację kosztów sklepu internetowego. Przedsiębiorca nie musi zajmować się prowadzeniem magazynu oraz kosztami jego zakupu lub wynajmu, wyposażenia w sprzęt, wdrożenia systemu WMS, zatrudnienia i szkolenia pracowników magazynowych. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców działających w ecommerce poszukuje innych modeli prowadzenia działalności. Świetnym rozwiązaniem jest outsourcing logistyki do zewnętrznego operatora, którego zadaniem jest przejęcie realizacji zamówień składanych w sklepie internetowym przedsiębiorcy. Proces ten obejmuje nie tylko magazynowanie towaru, ale też pakowanie paczek oraz wysyłkę zamówień. Do tego doliczana jest obsługa zwrotów.

Fulfillment dla sklepów internetowych obejmuje między innymi:

  • pakowanie zamówień,
  • przyjęcie dostawy,
  • wysyłkę towaru,
  • współpracę z firmą kurierską,
  • kierowanie łańcuchem dostaw,
  • realizację zwrotów, a ponadto reklamacji,
  • naklejanie etykiet na towar.

 

Zakres wszelkich działań wchodzących w skład fulfillmentu może być dopasowany do konkretnej branży oraz klientów. Operator TSL będzie kompletować zamówienia zgodnie z wytycznymi klienta, w tym np. pakować paczki przy użyciu obrandowanych taśm klejących. Ważne jest również dostosowanie techniki zarządzania stockiem magzynowym – FIFO, FEFO lub LIFO. Ponadto operator TSL zapewnia integrację systemu WMS z systemami klienta.

Na co można liczyć w przypadku postawienia na fulfillment?

Fulfillment zapewnia pełną obsługę wysyłek i zarządzania magazynem. Żeby można było wysyłać paczki do klientów, trzeba na samym początku zatowarować magazyn swojego partnera fulfillmentowego i zintegrować systemy. Można samemu przesłać towar do magazynu bądź przekazać zlecenie odbioru towaru od producenta operatorowi logistycznemu.

Rozwinięta infrastruktura magazynu zapewni efektywne oraz bezpieczne zarządzanie towarem - na podstawie numerów serii, dat ważności, czy daty przyjęcia na stan. Dlatego coraz więcej osób prowadzących sklepy internetowe korzysta z firm, które oferują fulfillment.

Źródło:
https://www.tirsped.com.pl/blog/czym-jest-fulfillment-i-jakie-sa-jego-korzysci-dla-firm-ecommerce/

20. kwiecień 2024 15:51