24.08.2020/14:02

Czy kara od UOKiK będzie miała wpływ na sprzedaż z mkw. i marże sklepów Biedronka?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na sieć sklepów Biedronka karę w wysokości 115 mln zł. Czy decyzja urzędu będzie miała istotny wpływ na sprzedaż oraz marże operatora w nadchodzących miesiącach? Eksperci przekonują, że będzie on raczej niewielki.

Przypomnijmy, że 10 sierpnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o nałożeniu kary w wysokości 115 mln zł na sieć Biedronka. Powodem nałożenia kary były różnice między ceną produktów na półce i w kasie oraz brak informacji o cenie w przypadku niektórych produktów. Zgodnie z ustaleniami UOKiK taka praktyka trwa co najmniej od 2016 roku.

Maksymalny wymiar kary mógł wynieść do 10 proc. obrotów spółki (około 5,4 mld zł). Nałożona kara stanowi około 0,3 proc. kapitalizacji Jeronimo Martins oraz około 2,5 proc. prognozowanego przez nas wyniku EBITDA w 2020 roku.

- Nałożona kara ma relatywnie niski wpływ na wyniki oraz kapitalizację Jeronimo Martins. Naszym zdaniem, zwiększona kontrola cen w sieci Biedronka nie powinna mieć istotnego wpływu na poziom wskaźnika sprzedaży/mkw., czy marży brutto na sprzedaży w kolejnych okresach – komentuje Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także