Nie tylko Biedronka, ale wiele innych sieci handlowych ma ogromne problemy z rzetelnym informowaniem o cenach sprzedawanych produktów [RAPORT]
Inspekcja Handlowa skontrolowała w zeszłym roku ponad 2,2 tys. przedsiębiorców, w tym ponad 1 tys. placówek detalicznych i 559 placówek należących do sieci handlowych, pod kątem przestrzegania przepisów w zakresie informowania o cenach towarów i usług. W połowie sprawdzonych przedsiębiorstw stwierdzono nieprawidłowości. Przypomnijmy, że w ub. roku UOKiK nałożył na sieć sklepów Biedronka karę 115 mln zł m.in. za różnice cen między półką a sklepową kasą.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
5 komentarzy
-
20.04.2021
Polska jest traktowana w tej kwestii jak republika bananowa, gdzie z domniemanego nieświadomego klienta można doić ile sie da. Notoryczne błędy cenowe, celowo niejasne etykiety promocji, ekrany kasowe widoczne tyko dla kasjera - rocznie na tych "bledach' sieci robią niezły dodatkowy zysk. Zamiast łupić karami aby zakonczyć takie prakytki UOKIK poblazliwie podchodzi do okradania społeczenstwa.
-
20.04.2021
Właściciel sieci zbija fortunę na wyzysku pracowników w Polsce... Jemu wygodniej zapłacić razowo karę, a nie do-ukomplektować obsadę każdego sklepu swojej sieci handlowej! W Danii w sklepie NETTO naliczyłem 8 (słownie - osiem) pracowników na sali w tym samym czasie. A w Polsce w takim samym sklepi tych pracowników było (uwaga!) - 4 (słownie - cztery). O wypłacie nie wiem. Myśle że stan jest podobny. Jaka kara by nie była nałożona - i tak się opłaca...
-
17.04.2021
Kurczę, robimy wszytsko co możemy a i tak pare razy w tygodniu są wpadki,trochę ciężko nie przeoczyć jakiejś pojedynczej cenowki jak zapierniczasz 8h a później przez 9 godzinę, masz posprzątać, ogarnąć puste kartony i wywiesić wszystkie ceny. Łatwo jest dać karę a trudno zapewnić przepisy które zapewnią brak wyzysku osób pracujących w sklepach. Bo skrajnie zmęczony człowiek wszystkiego nie dopilnuje
-
17.04.2021
Może w końcu pomyślą i zrobią elektroniczne cenówki z wyświetlaczami?
-
17.04.2021
Lepiej nie będzie dopóki nie zwiększą ilość etatów. NETTO - 3 osoby na zmianie włącznie z kierownikiem! Rozłożyć towar, obs€żyć klientów, utrzymywać sklep w czystości, sledzić za datami na spożywce (CAŁEJ spożywce!!!), CODZINNIE wymieniać ceny pod KAŻDYM artykułem.... i jeszcze piec pieczywo, przyjąć dostawę, prace papierkowe itc. Czy to nie za mało rąk do pracy? Może tak Inspekcja Pracy się zainteresuje?
7