16.04.2021/10:29

Nie tylko Biedronka, ale wiele innych sieci handlowych ma ogromne problemy z rzetelnym informowaniem o cenach sprzedawanych produktów [RAPORT]

Inspekcja Handlowa skontrolowała w zeszłym roku ponad 2,2 tys. przedsiębiorców, w tym ponad 1 tys. placówek detalicznych i 559 placówek należących do sieci handlowych, pod kątem przestrzegania przepisów w zakresie informowania o cenach towarów i usług. W połowie sprawdzonych przedsiębiorstw stwierdzono nieprawidłowości. Przypomnijmy, że w ub. roku UOKiK nałożył na sieć sklepów Biedronka karę 115 mln zł m.in. za różnice cen między półką a sklepową kasą.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Oczyotwarte 20.04.2021

    Polska jest traktowana w tej kwestii jak republika bananowa, gdzie z domniemanego nieświadomego klienta można doić ile sie da. Notoryczne błędy cenowe, celowo niejasne etykiety promocji, ekrany kasowe widoczne tyko dla kasjera - rocznie na tych "bledach' sieci robią niezły dodatkowy zysk. Zamiast łupić karami aby zakonczyć takie prakytki UOKIK poblazliwie podchodzi do okradania społeczenstwa.

  • Klient NETTO 20.04.2021

    Właściciel sieci zbija fortunę na wyzysku pracowników w Polsce... Jemu wygodniej zapłacić razowo karę, a nie do-ukomplektować obsadę każdego sklepu swojej sieci handlowej! W Danii w sklepie NETTO naliczyłem 8 (słownie - osiem) pracowników na sali w tym samym czasie. A w Polsce w takim samym sklepi tych pracowników było (uwaga!) - 4 (słownie - cztery). O wypłacie nie wiem. Myśle że stan jest podobny. Jaka kara by nie była nałożona - i tak się opłaca...

  • Pracownik Biedroneczki 17.04.2021

    Kurczę, robimy wszytsko co możemy a i tak pare razy w tygodniu są wpadki,trochę ciężko nie przeoczyć jakiejś pojedynczej cenowki jak zapierniczasz 8h a później przez 9 godzinę, masz posprzątać, ogarnąć puste kartony i wywiesić wszystkie ceny. Łatwo jest dać karę a trudno zapewnić przepisy które zapewnią brak wyzysku osób pracujących w sklepach. Bo skrajnie zmęczony człowiek wszystkiego nie dopilnuje

  • zakupowicz 17.04.2021

    Może w końcu pomyślą i zrobią elektroniczne cenówki z wyświetlaczami?

  • Pracownik 17.04.2021

    Lepiej nie będzie dopóki nie zwiększą ilość etatów. NETTO - 3 osoby na zmianie włącznie z kierownikiem! Rozłożyć towar, obs€żyć klientów, utrzymywać sklep w czystości, sledzić za datami na spożywce (CAŁEJ spożywce!!!), CODZINNIE wymieniać ceny pod KAŻDYM artykułem.... i jeszcze piec pieczywo, przyjąć dostawę, prace papierkowe itc. Czy to nie za mało rąk do pracy? Może tak Inspekcja Pracy się zainteresuje?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także