03.10.2016/16:38

Czy mobile sprzeda żywność w internecie?

2016 to kolejny rok spod znaku mobile – tak mówią eksperci. Czy ten trend dotyczy także klientów sklepów internetowych typu e-grocery? Choć platformy zakupowe chętnie udostępniają to narzędzie, to nie wszyscy konsumenci wybierają je jako ostateczny sposób złożenia zamówienia. Dlaczego?

Sklep internetowy Bdsklep.pl, który rocznie obsługuje setki tysięcy transakcji, przebadał preferencje technologiczne swoich klientów z ostatnich kilku lat. Co zauważono?  

Na targach Dmexco 2016 w Kolonii (jedne z największych targów online na świecie) obok big data, wirtualnej rzeczywistości i konsumenta w centrum pojawił się oczywiście także mobile. Niezaprzeczalnie – to trend, który rozwija się w ekstremalnie szybkim tempie i nadal tak będzie. Smartfon to dzisiaj jedno z podstawowych narzędzi komunikacji na świecie. Maile, wiadomości, dostęp do portali społecznościowych i w końcu platformy zakupowe – to wszystko mamy w zasięgu praktycznie jednego dotknięcia. Czy ten mobilny szał przekłada się także na generowanie sprzedaży w sklepach on-line?

- To kanał, który zgodnie z przewidywaniami bardzo dynamicznie się rozwija. Podobnie jest także w przypadku bdsklep.pl. Ilość transakcji rośnie, ale nadal jest ona wyraźnie niższa niż liczba zakupów realizowanych tradycyjnym sposobem, czyli za pomocą serwisu www na desktopie. Dzieje się tak, mimo że w ostatnich kilku miesiącach zdarzały się przypadki, że to ruchu mobile miał wyższy udział w bdsklep.pl –  mówi Rafał Jackiewicz, kierownik marketingu bdsklep.pl.

Dzisiaj każdy liczący się na rynku gracz inwestuje w technologię mobilną. I nie dlatego, że jest to trend. Mobile to dzisiaj bardzo ważne wsparcie sprzedaży realizowanej przez desktop. Dzięki niemu konsumenci mogą w szybki i łatwy sposób przejrzeć ofertę sklepu gdziekolwiek zechcą.

- Widzimy to przede wszystkim obserwując ścieżki konwersji, gdzie coraz popularniejszym schematem staje się wyszukiwanie produktów w mobile, a koszyk kompletowany jest na  ekranie komputera. Dzięki temu mobile jest bardzo wartościowym ruchem wspierającym dla transakcji.

Patrząc na najświeższe dane za okres czerwiec-wrzesień 2016 r. średnia wartość koszyka mobile jest o 25% niższa niż desktopowego. Podobnie wygląda to w przypadku średniego koszyka rozpatrywanego ilościowo.
W tym mobile’owym znajduje się średnio 9,5 produktu. Desktop to średnio 12 produktów, z czego 4,62 to produkty jednorodne, a ilość kupowanych sztuk to 2,6. Co ciekawe udział jednorodnych produktów
w koszykach mobile jest o 8,3% wyższy niż w koszyku desktop. Co wpływa na te wartości?

Po pierwsze wygoda. Osoby, które już raz zdecydowały się na zakupy za pomocą smartfona, jeśli kupują, to większe ilości tego samego produktu, bo to ogranicza konieczność przeszukiwania całej oferty. Jeśli mielibyśmy zastanowić się nad różnicami to wg nas mobile to szybkie i bezproblemowe zakupy mniejszych ilości, desktop – bardziej rozbudowane, wieloproduktowe, których zadaniem jest uzupełnienie większych zapasów niż tylko bieżące potrzeby - wyjaśnia kierownik marketingu bdsklep.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.