24.10.2018/14:04

Czy polska żywność może stać się marką rozpoznawalną na całym świecie?

– Polska ma szanse stworzyć globalną markę, chociażby z niektórych kategorii żywności. Być może pretendentem jest polska wódka. Jednak na pewno jeszcze się to nie dzieje i nie stanie w ciągu najbliższych lat – powiedział serwisowi eNewsroom Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

– We wszystkich krajach, które osiągnęły w danej dziedzinie sukces, to właśnie przedsiębiorcy budowali te marki. Wydaje się, że patrząc na ostatnie 25 lat w Polsce, widać bardzo dobre wyniki eksportowe i wzrost branży spożywczej. Jest to jednak zasługa i powodzenie poszczególnych polskich firm, ich ciężkiej pracy i rozwoju. Podmioty te realizują swoje konkretne plany, kiedy brak ogólnej strategii kraju w tym zakresie - tłumaczy Gantner.

Jak dodaje prezes PFPŻ, tym co państwo może zrobić, by wesprzeć eksport i budowanie marek, jest ułatwienie przedsiębiorcom prowadzenia działalności gospodarczej. Chodzi o stwarzaniem im dobrych warunków w Polsce: obniżanie podatków, zmniejszanie kosztów funkcjonowania i zwiększanie konkurencyjności.

- Takie działania mogą zapewnić sukces, bo firmy same doskonale wiedzą, jak budować brandy i swoją pozycję na rynku. Suma ich osiągnięć, poszczególnych branż i przedsiębiorców, umożliwi stworzenie marki globalnej. Tak było w przypadku Włochów, Francuzów czy Niemców, czyli potentatów w eksporcie żywności. Polska musi zrobić to dokładnie tak samo. Projekty takie, jak GoChina czy GoAfrica, z którymi mieliśmy już do czynienia wcześniej, będą mniej skuteczne niż ułatwienia rządu dla  przedsiębiorców – podsumował Gantner.

źródło: eNewsroom

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.