09.07.2020/08:36

Czym kierują się Polacy przy wyborze kosmetyków? Nowe badanie

Polacy deklarują, że podczas zakupy kosmetyków kierują się głównie ich skutecznością i jakością – wynika z badania UCE Research i aplikacji Blix.

Polacy, odpowiadając na pytanie wielokrotnego wyboru, wskazali, że podczas zakupu najważniejszą kwestią jest dla nich skuteczność i jakość produktu – 66 proc. Bardzo liczy się też jego cena – 57 proc., aktualna promocja – 41 proc., a także skład – 37 proc. Dalszą kwestią jest to, że dany kosmetyk polecają inne osoby – 23 proc. Nieco mniejsze znaczenie ma to, że towar nie był testowany na zwierzętach – 20 proc. Na markę zwraca uwagę 19 proc. badanych. Marcin Lenkiewicz z aplikacji BLIX podkreśla, że stawianie jakości wyżej od ceny jest bardzo pozytywnym trendem. Konsumenci, korzystając z technologii mobilnej, są coraz bardziej świadomi składów kosmetyków, ich działania i możliwego wpływu na zdrowie oraz urodę.

– Minął już czas, w którym Polacy wybierali najtańsze produkty, bez względu na jakość. Konsumenci nie zwracają uwagi tylko na otoczkę marketingową. Stawiają producentom konkretne wymagania i prowokują pozytywną konkurencję. Klient wymaga, by zakupiony kosmetyk spełnił swoją rolę. Rośnie też świadomość na temat działania składników aktywnych – komentuje Michał Łenczyński z Akademii Sztuki Piękności i grupy wsparcia #BeautyRazem.

Z kolei najmniej istotną kwestią ze wszystkich jest to, że dany produkt wyróżnia się na półce – 2 proc. Nieduże znaczenie ma również oznaczenie BIO lub ORGANIC – 7 proc., a także szeroka gama wariantów – 9 proc. Jak stwierdza Joanna Baran z aplikacji BLIX, zmieniające się standardy dopuszczania produktów do sprzedaży zmuszają producentów do weryfikacji składów. Nowe linie powinny zawierać zdrowsze składniki. Dlatego oznaczenia BIO lub ORGANIC nie są już czymś wyjątkowym. Są raczej mile widziane niż konieczne.

– Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome trików reklamowych stosowanych przez producentów. Nie wystarczy napisać na etykiecie, że kosmetyk jest BIO czy ORGANIC. Musi on być naprawdę naturalny i skuteczny. Klienci są uzbrojeni w wiedzę i narzędzia, by samodzielnie ocenić produkt. Zyskują na tym wszyscy. Wytwórcy konkurują jakością, a klienci korzystają z dobrych preparatów – zaznacza Michał Łenczyński.

Większość Polaków, idąc na zakupy kosmetyczne, wcześniej przygotowuje sobie listę – 54 proc. 26 proc. badanych tego nie praktykuje. Natomiast 14 proc. ankietowanych zawsze kupuje tego typu artykuły spontanicznie. – Już ponad połowa konsumentów planuje swoje zakupy w rozsądny sposób, począwszy od artykułów pierwszej potrzeby, a kończąc na luksusowych kosmetykach. Tworzenie listy pozwala im zarządzać domowym budżetem i oszczędzać miejsce w domu do przechowywania produktów – uważa Joanna Baran.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • lolka 09.07.2020

    nauczona doświadczeniem - marka w zdecydowanej większości przypadków to znaczek za który płaci się wiele kasy a pod względem produktu otrzymuje się towar przeciętnej jakości albo badziew.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.