07.10.2019/16:16

Daniel Obajtek: Logo Orlen pojawi się na zagranicznych stacjach koncernu

Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka Orlen. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy Orlen. W ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja. W ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i Star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych.

Największy koncern paliwowo-energetyczny w Europie Środkowo Wschodniej zapowiedział, że w ciągu trzech lat wszystkie stacje należące do PKN Orlen w Europie mają działać pod jedną marką. Prezes Daniel Obajtek przyznał w trakcie Kongresu 590 – promującego polską produkcję – że Orlen chce dodać swoje elementy graficzne do logotypów sieci Star w Niemczech i Benzina w Czechach i na Słowacji. Dzięki temu marka Orlen lepiej zaistnieje w świadomości kierowców, tankujących na tych stacjach.

- Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty.  Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy Orlen. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

– Najważniejsze jest dostosowanie tych stacji do wysokiego standardu, a to robimy niezależnie od rebrandingu, i tak ponosząc znaczne nakłady – wyjaśnił prezes Orlen i dodał, że koszt operacji, szacowany na kilkadziesiąt milionów zł, będzie relatywnie niski, ponieważ stacje Benzina i Star mają logotypy w barwach zbliżonych do logo Orlenu.

- Najważniejszy cel jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to  dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży – powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.

Orlen jest obecny na polskim rynku od 1999 r. Firma ma w Polsce 1779 stacji paliw i 32,4-proc. udział w rynku.

W Czechach Orlen zarządza siecią stacji Benzina, które funkcjonują na tamtejszym rynku od 1954 r. Sieć liczy 413 stacji, co daje jej 23,7 proc. udziału w rynku. Na Słowacji Benzina pojawiła się w 2019 r. i ma tam 8 stacji paliw.

W Niemczech do Orlenu należą 584 stacje sieci Star, co daje jej 6,5 proc. udziałów rynkowych. Sieć Star istnieje od 2003 r.

Orlen ma jeszcze 25 stacji paliw na Litwie – funkcjonują one pod szyldem Orlen od 2009 r. i obecnie mają 4,7 proc. udziału w rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.