Dariusz Sinkiewicz, LTR: Wciąż można dobrze zarabiać na prasie i papierosach
Lagardere to spółka publiczna notowana na giełdzie w Paryżu. Firma składa się z czterech dywizji. Pierwsza to Lagardere Travel Retail, zajmująca się handlem detalicznym i gastronomią. Działalność wydawniczą prowadzi Lagardere Publishing. Segment Lagardere Active funkcjonuje na rynku mediów, posiada udziały w różnych przedsięwzięciach medialnych. Z kolei Lagardere Sport zajmuje się szeroko rozumianą organizacją sponsoringu – sportowców i imprez sportowych.
W segmencie retail koncern prowadzi trzy rodzaje aktywności. Pierwsza to typowy obszar duty-free, obejmujący klasyczny dla tego segmentu asortyment: perfumy, kosmetyki, papierosy i alkohol. Druga to food-service, gastronomia – od restauracji, aż po małe kawiarenki pod własnymi brandami lub z wykorzystaniem licencji światowych marek, takich jak McDonald's czy koncept fast-foodowy Johnny Rockets.
Najszerszą linią biznesową w tym segmencie jest Travel Essentials, która obejmuje szereg konceptów – saloniki dla podróżnych Relay, salony multimedialne Virgin, sklepy z miejscowymi pamiątkami „discover” oraz typowe sklepy convenience 1Minute czy Hubiz. Koncern zarządza łącznie 24 brandami, które w sumie w Polsce generują 1,5 mld zł obrotu.
5