19.09.2018/12:52

Dave Lewis, CEO Tesco: Nowym szyldem Jack's chcemy uczcić 100-lecie istnienia sieci

Prezes Tesco oficjalnie potwierdził krążące od jakiegoś czasu pogłoski, że nowy format dyskontowy Jack's został nazwany imieniem założyciela sieci Jacka Cohena. Poinformował, że inauguracja sieci jest częścią obchodów 100-lecia istnienia firmy. Lewis zdradził też pierwsze szczegóły dotyczące modelu biznesowego nowego dyskontu oraz ogłosił motto sieci.

Zgodnie z komunikatem prasowym, Jack's ma oferować swoim klientom „smaczne jedzenie w najniższych możliwych cenach”. 80 proc. produktów spożywczych z oferty sieci ma pochodzić z upraw i hodowli brytyjskich lub być produkcji brytyjskiej. W sieci dostępne będą produkty marki własnej, która również nazywać się będzie Jack's. Będzie również wybór znanych marek spożywczych. Poza artykułami spożywczymi w sklepach Jack's znaleźć będzie można asortyment ogólnoprzemysłowy, dostępny na zasadzie „do wyczerpania zapasów”.

Sieć będzie działać w modelu niskokosztowym, z możliwie najniższymi cenami, uproszczoną ofertą asortymentową, bez zbędnych uzupełnień.

– Jack Cohen oferował konsumentom dużą wartość dodaną i zmienił oblicze brytyjskiego handlu. Jest dla nas wszystkich inspiracją, a sieć wciąż działa według wyznawanych przez niego zasad. Świetnie się składa, że dzisiaj rozpoczynamy świętowanie stulecia Tesco inauguracją nowej sieci, mającej na szyldzie Jego imię. Motto nowego formatu to „Świetnie smakujące jedzenie w najniższej możliwej cenie, z ośmioma na dziesięć produktów pochodzącymi z brytyjskich pól, hodowli lub fabryk” – ogłosił uroczyście Dave Lewis, prezes zarządu Grupy Tesco.

W ciągu sześciu miesięcy brytyjskie Tesco uruchomi 10-15 dyskontów Jack's. Pierwsze dwa zostaną otwarte już jutro – 20 września 2018 r. – w miejscowościach Chatteris, Cambridgeshire oraz Immingham, Lincolnshire. Zlokalizowane zostaną w dotychczas niewykorzystanych przestrzeniach w obiektach należących do Tesco. Pozostałe placówki uruchamiane będą – w zależności od sytuacji lokalnej – w zupełnie nowych lokalizacjach lub w miejscach przylegających do istniejących sklepów Tesco. W nielicznych przypadkach istniejące formaty Tesco zostaną przekształcone w dyskonty Jack's.

W 1919 r. fundator Tesco Jack Cohen zaczął sprzedawać powojenne nadwyżki wojskowe, korzystając ze stoiska na bazarze przy Wall Street w miejscowości Hackney. W sklepik zainwestował 30 funtów otrzymanych w ramach demobilizacji. Oprócz tych skromnych środków dysponował jedynie intuicyjnym wyczuciem potrzeb konsumentów. Na tym fundamencie zbudował biznes, który wkrótce zasłynął tym, że oferuje żywność wszystkim w czasach, gdy wiele rodzin po prostu nie było stać na kupowanie jedzenia w zwykłych sklepach.

W 1924 Cohen stworzył markę Tesco. Nazwa pochodzi od inicjałów dostawców herbaty – T.E.Stockwella oraz od dwóch pierwszych liter nazwiska Cohen. Rozwijanie biznesu w stoiskach targowych stało się trudne, Jack przeniósł się więc w inne miejsce i w 1931 r. otworzył dwa pierwsze sklepy Tesco w okolicy Becontree i Burnt Oak. Po ośmiu latach był już właścicielem sieci 100 sklepów!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.