18.04.2017/16:32

Delikatesy Biedronka? Dyskonter uruchomił w Krakowie nietypowy sklep - fotogaleria

Biedronka na przełomie marca i kwietnia otworzyła w Krakowie sklep zupełnie niepodobny do jakiegokolwiek innego swojego obiektu. Sklep zlokalizowany jest przy Rynku Głównym, w Pałacu Spiskim, którego historia sięga XV wieku. Placówka wyróżnia się na tle innych Biedronek specjalnie przygotowaną identyfikacją wizualną, a także nieco zmodyfikowanym asortymentem.

W miejscu, w którym teraz znaleźć można Biedronkę, jeszcze dwa lata temu działały delikatesy prowadzone przez Podwawelską Spółdzielnię Spożywców. Spółdzielcy nie porozumieli się jednak z właścicielem budynku odnośnie przedłużenia umowy najmu. Od tamtej pory aż do momentu niedawnego otwarcia Biedronki lokal stał pusty.

Uruchomienie sklepu przez Jeronimo Martins wymagało uzyskania zgody miejskiego konserwatora zabytków. Aby sprostać jego oczekiwaniom, Biedronka musiała przygotować specjalną identyfikację wizualną placówki. Już z zewnątrz widać, że sklep w Pałacu Spiskim nie jest typową Biedronką, m.in. brakuje na nim kolorowego szyldu dyskontowej sieci. Znaleźć można natomiast napis "Delikatesy", choć przecież słowo to jest co do zasady swoistym przeciwieństwem dyskontowości.

Wystrój wnętrz nowej krakowskiej Biedronki nawiązuje do wyglądu miejsca znanego z archiwalnych fotografii. - Zachowaliśmy historyczne meble, które poddaliśmy renowacji oraz odtworzyliśmy posadzkę na wzór oryginalnej. Zastosowaliśmy także specjalne oświetlenie, pasujące do wnętrza. Spójne z jego wystrojem są również stroje pracowników. We wspomnianej placówce znajdują się również informacje dotyczące historii Pałacu Spiskiego - napisało w odpowiedzi na nasze pytania biuro prasowe Jeronimo Martins.

W omawianej placówce, na sali sprzedaży o powierzchni nieco ponad 250 mkw., znaleźć można artykuły dedykowane zarówno mieszkańcom Krakowa, jak i turystom. Dla tych drugich przygotowano m.in. produkty bistro, takie jak kanapki, hot-dogi, kurczaki z rożna, kawę i ciasta, a także pamiątki z Krakowa - magnesy, breloki, koszulki, czy kubki.

Otwarcie sklepu w Pałacu Spiskim wpisuje się w realizowaną przez Biedronkę strategię coraz śmielszego wchodzenia do centrów dużych miast i do prestiżowych lokalizacji. Sklepy portugalskiej sieci w takich miejscach mają zwykle mniejszą powierzchnię od "regularnych" Biedronek oraz zmodyfikowany asortyment. Biedronki te śmiało można określać mianem sklepów convenience, a nie typowych dyskontów.

Pojawianie się w centrach dużych miast często oznacza konieczność wsłuchiwania się w zalecenia konserwatorów zabytków i przygotowania specjalnej identyfikacji wizualnej tego typu placówek. Biedronki mocno różniące się wyglądem od "standardowego" sklepu tej sieci znaleźć można m.in. w Toruniu przy ul. Szerokiej, w Zielonej Górze przy ul. Stary Rynek, a także w Warszawie przy Nowym Świecie. W sklepie w Toruniu znajdują się fragmenty zabytkowej posadzki, muru z elementami gotyckimi oraz freski dawniej ukryte pod warstwami tynku i płyt gipsowych. Z kolei w Zielonej Górze zachowano elewację sklepu w oryginalnym kolorze, a logo Biedronki wykonano w postaci odlewu z brązu.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • leon 10.12.2020

    biedronka oszukuje jeżeli chodzi o kraj pochodzenia towaru.początek kodu na opakowaniu powinien się zaczynać od 590.podają że produkt polski,a kody sa egzotyczne przykłady to sklępy w krakowie

  • ble 20.04.2017

    Alma pozamiatana, Piotr i Paweł radzi sobie tak sobie i zauważyli lukę na rynku i znowu dostawy musza sfinansować rozwój tym razem swój koniec

  • Krakus 19.04.2017

    O w mordę! Teraz kolej na uruchomienie Biedy w Magistracie Krakowskim. Pecunia non olet!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.