14.02.2017/09:27

Detaliści będą powszechnie wprowadzać elektroniczne etykiety cenowe?

Przewaga konkurencyjna

– Niektóre stacjonarne sklepy w Polsce zaczynają dostrzegać potrzebę inwestowania sporych środków we wsparcie cyfrowe. Przykładem może być strategia omnichannel. Jest to system integracji kanałów internetowych i stacjonarnych, który polega na łączeniu danych o konsumentach, pozyskanych online i offline. Dzięki niemu, konsument jest identyfikowany w miejscu sprzedaży, za pomocą swojego smartfona. System komputerowy informuje sprzedawcę, jakie produkty zakupił dotychczas klient. Może więc służyć mu radą tak, jakby go znał i pamiętał o jego preferencjach – stwierdza Krzysztof Łuczak.

Ekspert dodaje, że ze strategii omnichannel korzysta obecnie np. marka obuwnicza Gino Rossi. Władze spółki twierdzą, że dysponują bodaj najbardziej zaawansowanym tego typu narzędziem, spośród firm działających w ich segmencie, co daje im wyraźną przewagę na rynku. Jak wyjaśnia Krzysztof Łuczak, digitalizacja stacjonarnych placówek jest nieuniknionym procesem. Sklepy, które jako pierwsze wybierają transformację modelu biznesowego i zdobywają doświadczenie w tym zakresie, znacznie wyprzedzają swoją konkurencję. 

Komfortowa obsługa

– Inną znaną firmą, wykorzystującą nowoczesną technologię, jest Multikino. Zachęca ono klientów do tego, aby kupowali bilety do kina za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Obie formy zakupu są szybkie i wygodne. Ich popularność rośnie z roku na rok, ponieważ widzowie nie muszą stać w długich kolejkach do kas. Mogą wcześniej zarezerwować sobie wybrane miejsca w sali kinowej, a na miejscu, tuż przed seansem filmowym, mają więcej czasu na zaopatrzenie się w przekąski i napoje. Zyskują na tym zarówno konsumenci, jak i sama sieć – zapewnia Krzysztof Łuczak.

Viktor Riemer podsumowuje, że cyfryzacja pozwala jednocześnie oferować klientom komfortową obsługę, oszczędzać czas i pieniądze, a także generować dodatkowe przychody. Zwłaszcza, gdy targetem są młodzi, nowocześni ludzie z dużego miasta. Wtedy marketerzy powinni używać digitalizacji jako skutecznej dźwigni reklamy. Bez wątpienia, w przyszłości zyska ona większe znaczenie, ale jedynie jako dodatkowe narzędzie, równoległe do innych, tj. klasycznych mediów, promocji i akcji CRM.

źródło: MondayNews

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.