31.08.2018/08:15

DHL inwestuje w aplikację mobilną

Firma DHL Express wdraża aplikację MyDHL+. To projekt, którego celem jest uproszczenie i przyspieszenie procesu nadawania wysyłek międzynarodowych.

Międzynarodowy handel internetowy osiąga obecnie dynamikę wzrostu rzadko oglądaną na rynkach detalicznych. Jak wynika z raportu firmy DHL Express, światowego dostawcy ekspresowych przesyłek międzynarodowych, ten segment e-handlu rośnie w tempie ok. 25 proc. rocznie, a w 2020 roku jego wartość sięgnie 900 mld dol. Transgraniczna wymiana towarów, wynikająca z transakcji zawieranych online, będzie wówczas odpowiadać za aż 22 proc. całego globalnego rynku e-commerce.

- Na ten trend powinni zwrócić uwagę wszyscy sprzedawcy detaliczni, gdyż stwarza on dla nich niespotykaną na co dzień szansę globalnego rozwoju - mówi Edwin Osiecki, prezes ds. sprzedaży i marketingu w DHL Express.

Jak wynika z raportu, po uruchomieniu handlu międzynarodowego e-sprzedawcy mogą liczyć na aż 10 proc. wzrost sprzedaży. Co więcej - około 20 proc. transgranicznych transakcji zakupu ma wartość powyżej 200 dol. – jest to poziom wyższy niż na krajowych rynkach e-handlu, zapewniający szczególnie duży potencjał zyskowności.

Produktami najlepiej sprzedającymi się w e-handlu transgranicznym są od lat ubrania i elektronika, ale nowe szanse kryją się przede wszystkim w kategoriach do niedawna niedocenianych - np. kosmetykach, środkach do pielęgnacji zwierząt oraz napojach i żywności czy sprzęcie sportowym. Wszystkie one mają szczególnie duży potencjał w segmencie premium. Warunkiem wykorzystania tych szans są jednak komfortowe i efektywne usługi kurierskie – które swą wysoką jakość muszą udowodnić w warunkach narastającego popytu na transgraniczne dostawy.

- Ten popyt będzie stale się zwiększać. Klienci, kupując za granicą produkty premium, chętniej kierują się do sklepu oferującego dogodną, szybką i bezpieczną dostawę – podkreśla Edwin Osiecki.

Dla firm kurierskich wyzwanie to oznacza potężny bodziec do innowacyjności – czego efekty już widać. Ich przykładem jest zaprezentowana przez DHL Express najnowsza aplikacja MyDHL+.

- Stworzyliśmy szybką i wydajną platformę wysyłkową, dzięki której nasi klienci mogą być jeszcze bardziej wydajni i poświęcić cenny czas i pieniądze na budowanie swojej firmy. MyDHL+ pomoże im zwiększyć produktywność i poprawić wydajność, a w konsekwencji z powodzeniem ułatwi prowadzenie handlu transgranicznego – mówi Łukasz Janion, dyrektor ds. IT DHL Express Poland.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.